Cannondale Jekyll
Spotkamy się na dole
Damper schowany w podwójnej dolnej rurze i dodatkowa rolka prowadząca łańcuch to najbardziej charakterystyczne cechy nowego Jekylla. Nowe umiejscowienie dampera lokuje środek ciężkości roweru tak nisko, jak to tylko możliwe. Wysoki punkt obrotu w czterozawiasowym zawieszeniu sprawia, że podczas ugięcia tylna oś przemieszcza się do tyłu (11 mm w połowie skoku i 6 mm przy pełnym ugięciu), dzięki czemu tylne koło lepiej pokonuje przeszkody, a rolka izoluje napęd od pracy zawieszenia, zapewniając płynne i efektywne pedałowanie oraz płynność i trakcję również przy hamowaniu (anti-Squad wynosi 86% i zmniejsza się do 58% przy pełnym skoku, Anti-Rise z 69% do 53% a pedal kickback wynosi zaledwie -1° przy pełnym ugięciu, wszystko dla rozmiaru L przy przełożeniu 32x21). Geometria jest długa i stabilna, dla rozmiaru L zasięg ramy wynosi 475 mm, a rozstaw osi kół 1264 mm. Kąty są odpowiednio progresywne: 64° z przodu i efektywne 77,5° na rurze podsiodłowej. Zarówno geometria, jak i wymiary elementów układu zawieszenia zostały zaprojektowane indywidualnie dla każdego rozmiaru, długość wahacza rośnie od 430 do 450 mm, proporcjonalnie do przodu roweru, zapewniając centralne położenie rowerzysty między kołami oraz optymalizując kinematykę zawieszenia dla uzyskania najwyższej jakości...