bB info

BB info

MISTRZOSTWA ŚWIATA MTB XCO VAL DI SOLE
9 ŻYĆ NINO SCHURTERA

 


Obrażona mina Mathiasa Flückigera na podium mówi wszystko – nie tego się spodziewał, a oddane na ostatnich niemal metrach mistrzostwo świata na pewno musi boleć. Dzień później przeprasza Schurtera za te kilka słów urazy, które rzucił po wyścigu. Dziewięciokrotny mistrz świata Nino Schurter na jednym z ostatnich zakrętów wykorzystuje błąd kolegi z reprezentacji i wyprzedza go wąskim przesmykiem przy samej taśmie. Bez sentymentów, absolutnie nie po koleżeńsku, o co miał pretensje Flückiger. A N1NO z zimną krwią, której nie powstydziłby się szosowy sprinter, po raz kolejny staje na podium w tęczowej koszulce. Trzeci w elicie jest Francuz Victor Koretzky.
Wśród pań triumfuje Brytyjka Evie Richards i jest niespodzianką tych mistrzostw. Zawsze bardzo dobra, nie była jednak faworytką. Druga jest Anne Terpstra z Holandii, trzecia Szwajcarka Sina Frei. Maja Włoszczowska, dla której MŚ w Val di Sole są oficjalnie ostatnią imprezą tej rangi, w której bierze udział, po zaciętej walce o brązowy medal ostatecznie kończy piąta, a na mecie trenerzy wszystkich reprezentacji oddają jej hołd, trzymając uniesione w górę koła.
Podczas tegorocznych Mistrzostw Świata w Val di Sole rozdane zostały po raz pierwszy w historii medale w short tracku (XCC). Tęczowe koszulki nosić będą Sina Frei oraz Christopher Blevins ze Stanów Zjednoczonych, który zaskoczył wszystkich, ale jak sam mówi, ma ogromne doświadczenie w wyścigach na krótkiej rundzie wyniesione z rodzimego podwórka. Drugi na mecie Henrique Avancini (Brazylia) nazwał wynik Amerykanina „zmianą pokoleniową”. W ramach tej samej imprezy rozdano medale we wszystkich konkurencjach MTB: cross country, short track, w sztafecie drużynowej, downhillu oraz fourcrossie. Większa relacja w podsumowaniu sezonu 2021 pod koniec roku. (AT)

Wyniki Polaków w XCO

  • Maja Włoszczowska (Kross ORLEN Cycling Team) 5. miejsce Elita kobiet
  • Katarzyna Solus-Miśkowicz (KSM Trek Racing) 19. miejsce Elita kobiet
  • Paula Gorycka (Strüby-BiXS Team) 47. miejsce Elita kobiet
  • Bartłomiej Wawak (Kross ORLEN Cycling Team) 24. miejsce Elita mężczyzn
  • Krzysztof Łukasik (JBG-2 CryoSpace) 74. miejsce Elita mężczyzn
  • Matylda Szczecińska (Warszawski Klub Kolarski) 20. miejsce Orliczka
  • Milena Drelak (RK Exclusive Doors MTB Team) 45. miejsce Orliczka
  • Mateusz Nieboras (JBG-2 Cryospace) 39. miejsce Orlik
  • Stanisław Nowak (KS Luboń Skomielna Biała) 68. miejsce Orlik
  • Kinga Żur (KS Luboń Skomielna Biała) 27. miejsce Juniorka
  • Katarzyna Praszczałek (RK Exclusive Doors MTB Team) 47. miejsce Juniorka
  • Filip Brzóska (KKW Nexelo Wałbrzych) 52. miejsce Junior
  • Maksymilian Wiśniowski (RK Exclusive Doors MTB Team) 71. miejsce Junior

CUBE AMS ZERO99 I ONE11
POTENCJAŁ NA PUCHAR ŚWIATA I ŚCIEŻKI

 

 


Coraz więcej marek, na bazie swoich najlżejszych fulli XC, tworzy nie tylko specjalne modele o powiększonym skoku, ale osobne linie bezkompromisowych rowerów, których poszerzone możliwości sprawiają, że nadają się nie tylko do wyczynowego ścigania, ale także zaawansowanej jazdy ścieżkowej. Powodem jest zarówno ciągły wzrost trudności tras wyścigów XCO, we fragmentach upodabniających się do tras enduro, jak również stale rosnąca popularności ośrodków ścieżkowych. Za przykłady tego typu rowerów mogą posłużyć nowe wcielenia Scotta Spark, którego test publikowaliśmy w lipcowym numerze (bB#7/2021), Canyon Trail Lux, którego znajdziecie w tym wydaniu na stronie 36 oraz prezentowane tutaj nowe wersje Cube AMS. Wersja ZERO99 (na zdjęciu powyżej) ma 100 mm skoku amortyzacji obu kół oraz podwójną blokadę skoku. Rama zbudowana z włókien C:68X została mocno przekonstruowana względem poprzedniej wersji, m.in. uproszczono konstrukcję węzła podsiodłowego, a także zmniejszono wielkości profil głównych rur, co razem pozwoliło znacząco odchudzić ramę i uzyskać masę zestawu zaledwie 1650 g. Łożyska sterów zamontowane zostały w insertach, których obrócenie umożliwia zmianę kąta główki z wartości 68° na 67,38°. Najbardziej zaawansowana wersja AMS ZERO99 SLT 29 wyposażona w amortyzatory Fox Float 32 SC i DPS Kashima, napęd SRAM Eagle XX1 AXS i koła Newman Advanced SL X.A 25 Carbon waży 9,3 kg, kosztując 34 999 zł. Ścieżkowa wersja roweru nazywa się ONE11 (na zdjęciu poniżej), rama zbudowana jest z tego samego włókna C:68X i ma praktycznie identyczny kształt. Różni ją powiększony skok (120/110 mm) i bardziej progresywna geometria, z dłuższym wahaczem 444 mm (7 mm więcej niż w ZERO99), większym o 5 mm zasięgiem ramy i bardziej płaskim kątem główki 66,1°, który można zmienić przy pomocy ustawienia łożysk sterów na 66,7°. Jest też miejsce na szerszą oponę do 2.4”, w ZERO99 wchodzi tylko 2.25”. AMS ONE11 oferowany jest w dwóch opcjach osprzętu, z których droższa TM29 (22 999 zł) ma zamontowany amortyzator Fox 34 Float SC, napęd Shimano SLX/XT 1x12, koła Newmen Evolution SL A.30 i regulowaną sztyce Fox Transfer i waży 11,5 kg. (PK)

ROMET HURAGAN 4
NOWY ALUMINIOWY ENDURANCE

 


Jedną z nowości, przygotowanych przez polskiego producenta na przyszły sezon, jest szosówka typu endurance. Rower otrzymał nową ramę zbudowaną z aluminium 6061 X-Lite, nowoczesnego stopu o wytrzymałości zwiększonej o 30%, pozwalającej na tworzenie rur o cienkich ściankach, redukując tym...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy