BIKE EXPO 2024
Narodowy Test Rowerowy za nami
Tegoroczna VI edycja Bike Expo pokazała wyraźnie, gdzie kładzione są aktualnie akcenty przez producentów rowerów. Zarówno tych większych, jak i mniejszych. Wniosek nasuwa się jeden. Branży rowerów elektrycznych lekceważyć nie wolno. Zdecydowana większość wystawców w tym roku zaprezentowała e-maszyny i to głównie w ich miejskim wydaniu, co wyraźnie pokazuje trend wśród użytkowników do korzystania z tej formy komunikacji. Producenci, wychodząc naprzeciwko oczekiwaniom klientów, stale poszerzają gamę elektryków, czego dowodem jest tegoroczne Bike Expo. Wśród ponad 100 wystawców tylko nieliczni zaprezentowali klasyczne modele rowerów.
Romet pochwalił się Jaguarem 2.0 [1.], niespełna 8-kilogramowym, karbonowym rowerem aero wyposażonym w elektryczną grupę Shimano Ultegra DI2 [2.] o zakresie 2×11, który, dzięki aplikacji Shimano E-Tube daje możliwość spersonalizowania zmiany przełożeń. Producent zapewnia, że Jaguar 2.0 stanowi świetne połączenie cech rowerów endurance, aero i performance.
Wśród wielbicieli graveli sporym zainteresowaniem cieszyły się karbonowe modele Rometa: NYK 3.0 GRX DI2 oraz NYK Rival AXS.
Również Canyon, poza elektrykami, wśród których znalazł się Neuron:ON CF 9 [3.] (o nowych modelach Neuron:ONfly piszemy szerzej również na stronach bB info), prezentował m.in. gravelowego Graila CFR w limitowanej kolorystyce.
Na stoisku Yamaha [4.], gdzie prezentowały się wyłącznie e-rowery, zasłużenie uwagę wszystkich zwracał MORO 07 30th Anniversary dostępny w limitowanej kolorystyce Factory Silver, inspirowanej motocyklami motocrossowymi Yamahy. A okazją ku temu jest obchodzona przez firmę trzydziesta rocznica stworzenia pierwszego roweru elektrycznego przeznaczonego do masowej produkcji. Przy projektowaniu MORO 07 wykorzystano technologie budowy ram inspirowane zwycięskimi wyścigowymi motocyklami Yamahy – rama Dual T...