Siódma edycja BIKE EXPO – Narodowy Test Rowerowy
Za nami dwa dni rowerowego szaleństwa, setki testów poszczególnych modeli na zadaszonej płycie stadionu PGE Narodowego oraz kilkanaście spotkań z gwiazdami sportu i pasjonatami dwóch kółek. Wydarzenie w tym roku ponownie pobiło własne rekordy, goszcząc prawie dwadzieścia tysięcy odwiedzających.
BIKE EXPO – Narodowy Test Rowerowy staje się dla wielu miłośników dwóch kółek obowiązkowym punktem programu w wiosennym kalendarzu. Na BIKE EXPO rowerzyści mają czas na swobodne rozmowy, wymianę doświadczeń, a przede wszystkim na spotkania w realnym świecie, bo często znają się jedynie online, śledząc swoje poczynania w sportowych aplikacjach. To przestrzeń do wymiany myśli, snucia planów, wysłuchania porad profesjonalistów i rozbudzenia w sobie pasji do dwóch kółek. To również prezentacja nowości z rowerowego świata sprzętu i akcesoriów oraz niezliczona ilość możliwości testowania najróżniejszych modeli rowerów na zadaszonej płycie PGE Narodowego oraz zewnętrznym podjeździe. Można tam spotkać zawodowych sportowców i amatorów-pasjonatów, dziennikarzy na co dzień komentujących kolarskie zmagania, influencerów, podróżników, a nawet aktorów kochających dwa kółka.
„Jestem bardzo szczęśliwy, że ponowie mogliśmy być na BIKE EXPO jako partner wydarzenia. Tour de Pologne od początku wspiera Narodowy Test Rowerowy i niezmiernie cieszy nas rosnąca popularność targów. BIKE EXPO wyrasta na największą imprezę tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. To tylko świadczy o tym, jak Polacy kochają rowery, jak interesują się tym sportem i jak szeroką wiedzę mają na ten temat. Mnie, jako byłego kolarza, dumą przepełnia też fakt, że sale na wykładach i prelekcjach z udziałem zawodowych kolarzy i amatorów wypełnione były fanami tego sportu. To znaczy, że nasza praca promotorów sportu ma sens” – powiedział Czesław Lang, dyrektor generalny Tour de Pologne, wicemistrz olimpijski i były kolarz zawodowy.
Na tegorocznym BIKE EXPO na 140 stoiskach prezentowało się 100 wystawców z ponad 200 markami rowerów i akcesoriów rowerowych.
Kolejna edycja już w przyszłym roku.
Siodełko CADEX Amp 3D
Marka Cadex wprowadza na rynek Amp 3D – nowoczesne siodełko, które wykorzystuje strukturę żyroidalną wytworzoną w druku 3D oraz niezwykle lekką karbonową bazę.
„Zintegrowaliśmy wytrzymałą strukturę żyroidalną z precyzyjnie zaprojektowaną karbonową skorupą, która w dynamiczny sposób dostosowuje się do kolarza, a jednocześnie minimalizuje wagę i poprawia przeniesienie mocy. CADEX Amp 3D jest uosobieniem naszego motta Overachieve, stanowiąc połączenie naszego wieloletniego doświadczenia w zakresie układania skomplikowanych struktur z włókna węglowego z nabierającą rozpędu w kolarstwie technologią druku 3D” – powiedział Przemysław Woroniecki, starszy specjalista ds. produktu w Giant Polska.
Wypełnienie wykonane przy wykorzystaniu technologii G3D, w przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań opartych na piance, aktywnie adaptuje się do ruchu kolarza dla precyzyjnego wsparcia w trakcie wysiłku. Wypełnienie siodełka jest drukowane w technologii 3D i wykorzystuje zmienną gęstość w kluczowych strefach nacisku, zapewniając optymalne wsparcie tam, gdzie jest potrzebne. Jednocześnie nie powoduje znacznego zwiększenia wagi w porównaniu z tradycyjnym CADEX Amp – wersja CADEX Amp 3D waży zaledwie 147 g. Wysoką wydajność pedałowania zapewnia karbonowa skorupa siodełka wykonana w technologii Advanced Forged Composite. Pręty zostały bezpośrednio zintegrowane z siodełkiem, eliminując tradycyjne punkty łączenia, co pozwoliło poprawić komfort podczas jazdy. Połączenie wypełnienia G3D oraz zintegrowanej skorupy pomaga w absorbowaniu nierówności na drodze oraz zapobiega przenoszeniu wibracji. Ergonomiczne wycięcie w środku siodełka zmniejsza nacisk na tkanki miękkie, a także poprawia cyrkulację krwi podczas
długotrwałego wysiłku.
Kształt siodełka wykorzystuje podniesiony tył z opadającymi bokami, co zapewnia więcej przestrzeni dla nóg podczas pedałowania. Skrócony nosek minimalizuje ryzyko obtarcia ud i zapewnia nieskrępowany ruch podczas jazdy w agresywnej pozycji. Połączenie tych elementów zapewnia pełne przeniesienie mocy bez utraty stabilności na rowerze.
Specyfikacja:
Waga: 147 g
Długość: 245 mm
Szerokość: 145 mm
Stack: 41 mm
Materiał prętów: karbon
Skorupa: Advanced Forged Composite Technology (AFCT)
Wypełnienie: G3D Gyroid & Lattice Structure
CAMPAGNOLO ZWIĘKSZA WYDAJNOŚĆ DZIĘKI NOWEJ 13-BIEGOWEJ GRUPIE SUPER RECORD
Campagnolo prezentuje nową grupę Super Record 13, najszybszą na rynku, oferującą większy wybór przełożeń, co pozwala znaleźć najlepszą kadencję pedałowania. Innowacje technologiczne pozwoliły zredukować wagę i objętość. Campagnolo, będąc pierwszą firmą na świecie, która zastosowała 10-biegową, następnie 11-biegową, a później 12-biegową grupę osprzętu w kolarstwie szosowym wprowadza Super Record 13, czyli pierwszą grupę osprzętu szosowego wyposażoną w przerzutkę 2 x 13. Całkowicie przeprojektowane rozwiązanie skierowanie do tych, którzy szukają maksymalnej wydajności.
Super Record 13 zapewnia dokładną, cichą i natychmiastową zmianę przełożeń, nawet przy wysokich poziomach mocy, oraz całkowicie odnowioną ergonomię elementów sterujących.
Kaseta z dodatkowym biegiem
Dzięki doświadczeniu 13-biegowej grupy Ekar Campagnolo zmniejszyło odległość między zębatkami i zmniejszyło ich grubość, aby pomieścić „dodatkowy bieg” w tym samym kroku i zaoferować kompletny zestaw przełożeń z bardziej jednorodnym postępem, ponieważ odstępy między zębatkami są teraz bardzo niewielkie.
Płynne przejścia w zestawie przełożeń i wynikająca z tego redukcja skoków między biegami pozwalają sportowcowi utrzymać najlepszą kadencję w każdej sytuacji.
W ofercie pojawią się cztery warianty, z których dwa zaczynają się od 10-zębowej zębatki, a dwa od 11-zębowej:
- 10–29 (10/11/12 – 13-14-15-16-17-18 – 20/23/26/29)
- 10–33 (10/11/12 – 13-14-15-16-18-20 – 23/26/29/33)
- 11–32 (11/12/13 – 14-15-16-18-20 – 23/26/29/32/36)
- 11–36 (11/12/13 – 14-15-16-18-20 – 23/26/29/32/36)
Przednie tarcze charakteryzują się nową obróbką powierzchni, która zachowuje ich trwałość w czasie oraz nowym kształtem zębów, zaprojektowanym, aby ułatwiać szybsze włączania łańcucha podczas pracy przerzutki. Dostępnych jest siedem konfiguracji, aż do rozstawu 16 zębów: 45/29, 48/32, 50/34, 52/36, 53/39, 54/39 i 55/39.
Korby z włókna węglowego są dostępne w 165 mm, 170 mm, 172,5 mm i 175 mm, a ich współczynnik Q wynosi 148,5 mm. Dwie tytanowe półosie suportu są zintegrowane z ramionami korby (system Ultra Torque).
Aby zapewnić większą elastyczność, mechanizmy korbowe i tarcze będą dostępne na rynku oddzielnie. Cały system jest dostępny z miernikiem mocy lub bez niego. Siłą miernika mocy HPPM Campagnolo, „High Precision Power Measurement” jest precyzja jego ciągłego wykrywania co 5 milisekund, dzięki 16 czujnikom, które porównują moc w N/m w czasie rzeczywistym – wykrywaną za pomocą wielu sekwencyjnych odczytów – z prędkością kątową zintegrowanego żyroskopu. Proces ten zapewnia jednoznaczną dokładność wyników.
Obie przerzutki zostały całkowicie przeprojektowane. Przednia ma lżejszą konstrukcję, nowy widelec z włókna węglowego z szerszym zakresem ciągu łańcucha (29–55 zębów). Nowa technologia przedniej przerzutki, w jej strukturze i komponentach, gwarantuje płynny ruch w obu kierunkach, nawet gdy łańcuch znajduje się pod obciążeniem. Akumulator umieszczony z przodu zapewnia zasięg 750 km (w normalnych warunkach użytkowania) i może być ładowany bezpośrednio na rowerze lub wyjmowany w celu łatwego ładowania w dowolnym miejscu za pomocą zwykłego gniazda USB. Pełne ładowanie trwa godzinę (ale już po 45 minutach można osiągnąć 90%), a stan systemu jest wyświetlany za pomocą jednokolorowej diody LED. Tylna przerzutka została przeprojektowana i usprawniona –
teraz została zmniejszona o 25% w porównaniu do poprzedniego modelu 12 s.
Dwa koła klatki przerzutki zostały powiększone do 14 zębów o zróżnicowanym profilu – większa średnica zmniejsza tarcie między ogniwami łańcucha podczas ich przechodzenia przez klatkę przerzutki i na łożyskach, które w górnej rolce prowadzącej są wykonane z ceramiki, aby wyeliminować opory i zwiększyć precyzję ruchu łańcucha. Dolna rolka napinająca została zaprojektowana z myślą o wydajnym działaniu w miarę upływu kilometrów.
Dwie opcje mocowania ramy: jedna z nowym oryginalnym hakiem Campagnolo UDH poprzez bezpośredni montaż, a druga za pomocą łącznika mocującego do tradycyjnych haków.
Dźwignie Ergopower stanowią największą rewolucję wprowadzoną przez nowy Super Record: konstrukcja pozwala rowerzystom na pełną kontrolę nad jazdą i szybszy dostęp do funkcji akcesoriów zarówno w wysokim chwycie, w pozycji zaawansowanej, jak i w niskim chwycie.
Do górnej wewnętrznej części manetki dodano nowy przycisk Smart Button. Jest on w pełni konfigurowany przez rowerzystę – ustawienia biegów lub strony komputera rowerowego można skonfigurować według własnych upodobań. Smart Button można również sparować z telefonem, aby zarządzać listą odtwarzania lub sterować dowolnym innym kompatybilnym urządzeniem przez Bluetooth.
Wszystkie funkcje elementów sterujących Ergopower zostały rozszerzone dzięki aktualizacji oprogramowania układowego za pośrednictwem aplikacji MyCampy (która otrzymała nagrodę Red Dot Design Award w 2024 r.), platformy sterowania nowego Super Record.
Nowa grupa jest kompatybilna z najpopularniejszymi komputerami rowerowymi i wszystkimi urządzeniami wyposażonymi w protokół ANT+ i funkcję Shifting Profile 2.0. Sterowanie pozwala również na podgląd stanu baterii, dostosowanie zmiany przełożeń i regulację położenia łańcucha.
Po fazie prototypowania grupa Super Record 13 została dopracowana wspólnie z zawodowymi sportowcami z Team Cofidis, zespołu World Tour, zbierając bardzo pozytywne komentarze i opinie od samego początku testów zimowych, szczególnie pod względem precyzji zmiany biegów i prędkości pod obciążeniem, dostępnych przełożeń i ergonomii dźwigni.
BellBeats – cyfrowy dzwonek rowerowy i głośnik Bluetooth®
Trek wprowadził na rynek cyfrowy dzwonek z funkcją głośnika firmy Harman, pozwalającego na odtwarzanie muzyki, poleceń nawigacji i ostrzeżeń. W urządzeniu zamieszczono osiem fabrycznych dzwonków o różnorodnej gamie brzmień.
BellBeats w łatwy sposób montuje się na kierownicy, pasuje do wielu rowerów, zapewniając ergonomiczny dostęp do elementów sterujących. Dodatkowo został wyposażony w klips do paska, dzięki któremu można głośnik Bluetooth® wpiąć w plecak czy element ubioru.
Cyfrowy, czterotaktowy wskaźnik baterii LED został umieszczony w dobrze widocznym miejscu, a bateria jest ładowana przez USB i pozwala na pracę do 6 godzin odtwarzania.
Nowy model Trek Checkpoint ALR Gen 3
Trek wprowadził na rynek nowy rower gravelowy Checkpoint ALR Gen 3, najnowszy dodatek do rosnącej rodziny rowerów gravelowych marki. Dzięki kilku cechom wspólnym z modelem karbonowym ten rower oferuje rowerzystom wytrzymałą, wysokiej jakości ramę aluminiową z większym prześwitem na opony, lepszymi właściwościami terenowymi oraz wygodniejszą geometrią i dopasowaniem niż wcześniejsze generacje ram aluminiowych.
Co istotne, model ten jest teraz dostępny w niższym przedziale cenowym.
Wysokiej jakości rama aluminiowa została zaprojektowana z myślą o zachowaniu równowagi między sztywnością, trwałością a komfortem jazdy. Trek wykorzystał w tym modelu ten sam karbonowy widelec, który znajduje się w wyższej serii SL Gen 3. Dzięki temu rower skutecznie pochłania drgania i zapewnia pewne prowadzenie nawet w trudnym terenie.
Checkpoint ALR Gen 3 korzysta z geometrii Trek Gravel Endurance, znanej już z karbonowego modelu SL. To oznacza krótszy reach, wyższy stack i bardziej wyprostowaną pozycję, co znacząco poprawia komfort podczas wielogodzinnej jazdy.
Jedną z nowości jest zwiększony prześwit – do 50 mm szerokości opony lub 29 x 2.0. To istotna zmiana względem poprzedniej generacji, która mieściła maksymalnie 45 mm.
Model Gen 3 jest kompatybilny z amortyzowanym widelcem (do 40 mm skoku) oraz regulowaną sztycą, co czyni go idealnym wyborem również dla bardziej technicznych tras i zjazdów (dostępne we wszystkich rozmiarach z wyjątkiem ram XS). Dodatkowo Checkpoint ALR Gen 3 wspiera system UDH.
Checkpoint ALR zapewnia bardzo dużo miejsca dla wielbicieli bikepackingu – pomieści wszystko, co potrzebne dzięki mocowaniom do toreb Trek Adventure Bags montowanych na ramie, bagażnikom i czterem uchwytom na bidony na ramie.
Project One Chroma idzie krok dalej niż ICON
Najpopularniejszy wzór TREK jest teraz dostępny w ośmiu oszałamiających wersjach kolorystycznych.
Dostępna tylko w TREK kolekcja Chroma, zbierająca najlepsze wzory malowania wśród rowerów na zamówienie, obejmuje od teraz osiem kolorów: Ruby, Ivy, Sapphire, Gold, Mirror, Violet, Pink i Root Beer.
Schematy Chroma są dostępne tylko w Madone SLR – nie będą dostępne dla Domane, Domane+, Speed Concept ani Checkma.
EKOÏ wprowadza system buta/pedału PW8
PW8 – Opatentowana i przetestowana innowacja
Opracowywany przez cztery lata i testowany przez dwa lata zarówno przez profesjonalnych, jak i amatorskich kolarzy, PW8 stanowi znaczący przełom technologiczny. Dzięki zminimalizowanej odległości osi od podeszwy, wynoszącej zaledwie 8 mm, i największej obecnie na rynku powierzchni styku, wynoszącej 1500 mm², zapewnia optymalny transfer mocy i redukuje martwe punkty podczas pedałowania.
Pedały PW8 są bardzo łatwe w regulacji. Oferują cztery opcje kąta swobody oraz pionową lub boczną regulację bloków. Podeszwa opracowana we współpracy z Soles by Michelin® ma nakładki na palce i piętę Michelin®, dzięki czemu but zapewnia wygodne i naturalne chodzenie oraz maksymalną przyczepność.
Zatwierdzone przez legendy kolarstwa
Ikony kolarstwa, takie jak Philippe Gilbert, Nicolas Roche, Claudio Chiappucci i Michele Bartoli, aktywnie uczestniczyły w rozwoju PW8.
Wszyscy oni chwalą wzrost wydajności i komfort zapewniany przez płynną integrację pedałów i butów.
Szczegóły systemu PW8
PEDAŁY PW8 CHROMOLY
Korpus: Kompozyt węglowy
Oś: Chromoly
Platforma: 1500 mm²
Wysokość podparcia: 8 mm
Waga: 105 g (łącznie z blokami: 225 g)
Bloki:
Cztery opcje swobody kątowej: [0°–1,5°] / [3°–6°]
Samosmarująca powierzchnia
Waga: 15 g na parę
Buty PW8 C12 PRO FULL CARBON
Podeszwa: Full carbon
Gumowe korki: TPU Michelin©
Cholewka: Skóra i podszewka PU
System zamykania: Podwójne metalowe pokrętła BOA© Li2
Waga: 280 g (rozmiar 42)
Nowa ręczna pompka elektryczna Trek Air Rush
Trek wprowadził na rynek Air Rush – kompaktową pompkę elektryczną, która zastępuje naboje CO2 i pompki ręczne jednym urządzeniem z możliwością ładowania.
Air Rush jest wyposażony w duży kolorowy wyświetlacz, który umożliwia dopasowanie odpowiedniego ciśnienia w oponach. Wbudowana latarka pomaga w naprawach po zmroku czy w ciemnym pomieszczeniu. W komplecie znajdują się uchwyty do zaworów Presta i Schrader, wraz z kilkoma różnymi uchwytami m.in. do piłek.
Pompka jest zasilana przez akumulator litowo-polimerowy (LiPo) o pojemności 3,7 Wh, zaprojektowany do pracy w temperaturach
od -10°C do 45°C. Bateria ładowana jest za pomocą kabla USB-C, a po pełnym naładowaniu zastępuje prawie cztery naboje CO2 o pojemności 16 g, zapewniając wystarczającą ilość powietrza do napompowania dwóch opon 29 x 2,4" do 40 psi.
Air Rush jest w stanie osiągnąć ciśnienie w oponach od 2 do 120 psi.
Waga: 108 g Air Rush
Wymiary: 80 x 45 x 32 mm
Garmin Connect+ – usługa premium w aplikacji Garmin Connect™ na smartfony
Garmin Connect+ pomoże rozszerzyć wiedzę użytkownika o jego zdrowiu i kondycji dzięki Active Intelligence – spersonalizowanym wskazówkom opartym na AI, eksperckim poradom treningowym, wyzwaniom i rozszerzonym opcjom LiveTrack. Wszystkie funkcje obecne
aktualnie w aplikacji Garmin Connect pozostają bezpłatne.
Nowe funkcje, które są dostępne od teraz w Garmin Connect+ (ich dostępność różni się w zależności od posiadanego urządzenia):
- Active Intelligence, w oparciu na sztucznej inteligencji
Spersonalizowane wskazówki i sugestie na podstawie danych dotyczących zdrowia i aktywności oraz analiz przeprowadzonych przez AI. W miarę upływu czasu korzystania z Garmin Connect+ spostrzeżenia będą coraz lepiej dostosowane do użytkowników i ich celów. - Pulpit wydajności
Porównywanie danych dotyczące kondycji i zdrowia na wykresach z możliwością konfiguracji sposobu wyświetlania i zmiany przedziałów czasowych w celu uzyskania bardziej kompleksowego obrazu postępów treningowych. - Aktywności na żywo
Rozpoczęcie treningu w pomieszczeniu na zegarku z użyciem kompatybilnego smartfona, aby wyświetlać dane tętna i tempa w czasie rzeczywistym, filmy treningowe, powtórzenia i wiele innych danych w aplikacji Garmin Connect. - Wskazówki treningowe
Korzystając z planu treningowego Garmin Run Coach lub Garmin Cycling Coach na kompatybilnym zegarku lub komputerze rowerowym, otrzymuje się porady eksperckie od trenerów Garmin – w tym treści edukacyjne i materiały wideo – aby zmaksymalizować efekty treningowe. - Rozszerzona funkcjonalność LiveTrack
Podczas zawodów lub na treningu wybrani przez użytkownika bliscy mogą otrzymywać powiadomienia tekstowe o rozpoczęciu aktywności. Można stworzyć spersonalizowaną stronę profilową LiveTrack, aby łatwiej udostępniać dane śledzenia swoim obserwatorom. - Funkcje społecznościowe
Dodawanie unikalnych ramek do swojego profilu w aplikacji Garmin Connect i zyskanie dostępu do wyzwań z odznakami – takich jak wyzwanie Running Climbs, w którym trzeba zarejestrować 500 metrów podbiegów w ciągu miesiąca aktywności biegowej lub wyzwanie Power Cycling, polegające na zarejestrowaniu minimum czterech godzin aktywności rowerowej w trzeciej strefie mocy w ciągu miesiąca.
Te funkcje premium są już dostępne w Garmin Connect+. Użytkownicy mogą wypróbować Garmin Connect+ za darmo przez 30 dni, a następnie wybrać pomiędzy planem miesięcznym (8,99 euro/miesiąc) lub rocznym
(89,99 euro/rok).
CamelBak® H.A.W.G.® 20 – pierwszy na świecie plecak MTB z technologią RECCO®
Znany od lat plecak MTB od CamelBak został całkowicie odnowiony. 20-litrowy plecak został wykonany z wytrzymałej tkaniny Cordura RE/COR™, która pochodzi z recyklingu odpadów poprzemysłowych. Chociaż materiał ten jest wodoodporny, dodatkowo zabezpieczono go powłoką DWR.
Jako pierwszy na świecie, plecak MTB został wyposażony w technologię RECCO, czyli system ratunkowy umożliwiający lokalizację osób zasypanych przez lawinę czy zagubionych w terenie – wewnątrz plecaka został wszyty reflektor.
Na wypadek deszczowej aury nowy HAWG oferuje wiele miejsc do przechowywania przedmiotów chronionych przed dostępem wody – zewnętrzne kieszenie na pasie biodrowym są wyposażone w wodoodporne zamki błyskawiczne i łatwo dostępną dużą, również wodoodporną, kieszeń główną z zamkami błyskawicznymi po obu stronach. Wewnętrzna wodoodporna podszewka po obu stronach ma dodatkową warstwę, dzięki czemu plecak pozostaje suchy.
Plecak ma w pełni regulowaną długość, co pozwala na idealne dopasowanie. Ta nowa funkcja jest połączona z panelem tylnym, zaprojektowanym we współpracy z University of Connecticut. Stworzony w taki sposób, aby zapewnić maksymalne wsparcie pleców i przepływ powietrza podczas długiej jazdy. W pełni perforowane szelki –
z suwakami do regulacji paska w celu precyzyjnego dopasowania i zintegrowany zbiornik CamelBak 3L CRUX ™
z miejscem na rurkę.
Nowy H.A.W.G 20 może pomieścić ochraniacz pleców CamelBak Impact Protector (sprzedawany oddzielnie). Ta ochrona (CE 1621-2 Level 2) jest jednym z najlżejszych i najbardziej elastycznych paneli na rynku – może pochłaniać do 95% uderzenia w razie upadku.
Gravel Kona Libre CR drugiej generacji
W Libre G2 geometria została nieznacznie udoskonalona: krótsze widełki tylnego trójkąta, nieco bardziej stromy kąt podsiodłowy (75 stopni), nieco mniejszy przekrok (w rozmiarze 52: reach – 390 mm, stack – 580 mm, kąt główki – 70,5 st., baza kół – 1050 mm). W pełni wewnętrzne prowadzenie kabli. Sztyca podsiodłowa o średnicy
27,2 mm zastępuje 31,6 mm z poprzedniej generacji, oferując większy komfort podczas długiej jazdy. W ramie znalazły się mocowania błotników i wystarczająco dużo miejsca zarówno na błotniki, jak i opony 700 x 45 mm.
- rama – karbon
- widelec – Kona Libre karbon flat mount disc
- przerzutki SRAM Apex AXS XPLR
- kierownica Ritchey Butano Comp Internal z pochyleniem 18 stopni
- mostek Ritchey Comp 4-Axis-44– obręcze Easton ARC Offset 25
- opony bezdętkowe WTB Vupline TCS 700 x 45
- hamulce 160/180 flat mount
- rozmiary: 48, 50, 52, 54, 56, 58
PREDATOR 01TT – Pierwsze zintegrowane siodełko. Najlżejsze i najbardziej aerodynamiczne
PREDATOR 01TT to nowe siodełko do jazdy na czas opatentowane przez Prologo i opracowane we współpracy z najlepszymi zespołami WorldTour oraz ich specjalistami od wydajności i aerodynamiki.
Siodełko jest efektem 18-miesięcznego procesu badawczo-rozwojowego i projektowego, który doprowadził włoską firmę do stworzenia tego innowacyjnego modelu. Kompaktowe i wydajne, waży zaledwie 135 gramów, doskonale spełniając potrzeby zespołów, trialowców i triathlonistów, którzy poszukują najwyższej prędkości i mocy.
Od samego początku projekt PREDATOR 01TT wyróżniał się ścisłą współpracą z najlepszymi zespołami na świecie – Ineos Grenadiers, UAE Team Emirates i Visma –
Lease a Bike. Po tym, jak początkowy prototyp towarzyszył Tadejowi
Pogačarowi w zwycięstwie w 2024 Tour de France, ostateczna wersja była już wykorzystywana we wczesnej części sezonu 2025 przez mistrzów Visma – Lease a Bike.
Siodełko szybko odniosło znaczące „zwycięstwa”, w tym w jeździe indywidualnej na czas w Volta ao Algarve, wygranej przez Jonasa Vingegaarda pod koniec lutego oraz w jeździe drużynowej na czas w Paryż–Nicea, wygranej przez Duńczyka i jego kolegów z drużyny w połowie marca.
Aby jeszcze bardziej zoptymalizować aerodynamikę, kształt PREDATOR 01TT został początkowo opracowany przy użyciu oprogramowania CFD (Computational Fluid Dynamics), a następnie udoskonalony podczas testów w tunelu aerodynamicznym poprzez analizę interakcji między siodełkiem, rowerem a kolarzem. Boczne skrzydła na podstawie ukrywają i osłaniają szyny, i zacisk sztycy przed przepływem powietrza, podczas gdy tylna część – widoczniejsza i zwężająca się niż poprzednia wersja – kieruje „brudne” powietrze z tyłu rowerzysty z powrotem, przepływając w kierunku równoległym do drogi, zmniejszając opór powietrza.
Karbonowa szyna jest w rzeczywistości w pełni zintegrowaną płytą, posiadającą znacznie szerszą i bardziej płaską powierzchnię niż tradycyjne szyny o przekroju okrągłym lub owalnym.
Ta opatentowana innowacja zapewnia maksymalny transfer mocy, poprawia obsługę i wzmacnia połączenie między sztycą a rowerzystą podczas każdego skoku pedału – pozwalając sportowcowi poczuć nawet najmniejsze sprzężenie zwrotne z ramą.
PREDATOR 01TT jest również modułowy i zaprojektowany z myślą o zrównoważonym rozwoju. Zintegrowana płyta i podstawa są celowo zaprojektowane tak, aby można je było rozdzielić, co pozwala na łatwiejszą wymianę, naprawę i recykling komponentów po zakończeniu cyklu życia produktu.
Ergonomiczny kształt siodełka – o szerokości zaledwie 110 mm – wspiera maksymalną rotację miednicy, pomagając rowerzystom osiągnąć i utrzymać wyjątkowo aerodynamiczną pozycję na dłużej. Powierzchnia siedziska ma ulepszoną wyściółkę EVA, aby zapewnić wsparcie na najwyższym poziomie, podczas gdy szeroki centralny kanał PAS biegnący na całej długości obszaru styku zmniejsza szczyty nacisku na tkanki miękkie, poprawiając komfort.
Pomimo ultrakompaktowego kształtu V (260 x 110 mm), wyściełana sekcja ma tylko 170 mm długości, dzięki czemu jej wydajność jest jeszcze bardziej imponująca. Siodełko jest oferowane w dwóch wersjach z tymi samymi wymiarami, ale różnymi szerokościami nosa. Wąska wersja ma nos o szerokości 50 mm, podczas gdy szeroka wersja rozciąga się do 60 mm, oferując większą powierzchnię styku, a tym samym większy komfort. Siodełko jest wyposażone w specjalny zacisk montażowy kompatybilny z szeroką gamą sztyc dostępnych na rynku.
Wymiary: 260 x 110 mm
Waga wersji wąskiej: 135 g
Waga wersji szerokiej: 159 g
Cena katalogowa: 1250 euro
Pirelli P Zero Race RS – nowa wersja opony dętkowej
Pirelli wprowadza na rynek P ZERO Race RS, dętkową wersję swojej najlepszej opony do wyścigów szosowych P ZERO Race TLR RS
Opona P ZERO Race RS podobnie jak wszystkie opony produkowane we włoskiej fabryce Pirelli Cycling od czerwca 2024 r. wykorzystuje kauczuk naturalny* z certyfikatem FSC® (Forest Stewardship Council® – organizacja pozarządowa uznawana na całym świecie za odpowiedzialne zarządzanie lasami).
Kolarze z zespołów Alpecin-Deceuninck i Lidl-Trek World Tour mieli okazję przetestować opony podczas obozów treningowych lub korzystać z nich na niektórych alpejskich etapach wielkich tourów minionego sezonu.Pirelli opracowało nową oponę P ZERO Race RS specjalnie do użytku z lekką, wysokowydajną dętką SmarTUBE, aby zapewnić rowerzystom konfigurację, która oferuje znaczną przewagę wagową. Dzięki tej kombinacji możliwe jest zaoszczędzenie prawie 50 g na koło bez uszczerbku dla wydajności toczenia. W rzeczywistości opór toczenia zachowuje wartości bezwzględne, które są bardzo podobne do tych z najnowszej generacji opon TLR Pirelli, zapewniając responsywność i szybką, wydajną jazdę.
P ZERO Race RS wykorzystuje mieszankę SmartEVO2 o oryginalnej formule, która jest dalej rozwijana pod względem chemicznym i procesowym. Produkowana w tych samych zakładach Pirelli, które tworzą mieszanki do sportów motorowych, SmartEVO2 jest wynikiem „inteligentnej” mieszanki polimerowej – tj. poddanej obróbce chemicznej w celu zwiększenia funkcji różnych łańcuchów polimerowych – stworzonej w celu jednoczesnego zapewnienia przyczepności i prędkości opony, które teraz zostały jeszcze bardziej ulepszone.
P ZERO Race RS, najbardziej zaawansowana wersja dętkowej opony szosowej Pirelli występuje w rozmiarach 26-622, 28-622 i 30-622. Opona w rozmiarze 28-622 waży 230 gramów.
(*Procentowy udział kauczuku naturalnego w całkowitej masie opony wynosi ok. 14% i jest najważniejszym składnikiem produktu – licencja FSC® N003618).
MET: własny tunel aerodynamiczny i nowy kask Drone Wide Body II
Aerodynamika zawsze była podstawą podejścia MET do projektowania kasków. Od samego początku wraz z pionierską koncepcją wykorzystania kasku do kierowania przepływu powietrza poza ramiona.
Nowy kask Drone Wide Body II TT został opracowany w Tube, nowym zaawansowanym technologicznie tunelu aerodynamicznym MET zbudowanym w Talamonie, siedzibie we Włoszech.
Opatentowany tunel aerodynamiczny MET jest najnowocześniejszym obiektem do testowania kasków, rowerów, pozycji kolarzy i dowolnego sprzętu aerodynamicznego.
Podczas fazy rozwoju nowego kasku wyczynowego testowanie różnych kształtów i konfiguracji jest kluczem do znalezienia idealnej równowagi dla różnych ciał i pozycji rowerzystów. Dzięki własnym drukarkom 3D MED może ocenić wiele rozwiązań w tunelu i dopracować projekt.
Tube jest wyposażony w model głowy, który integruje czujniki termiczne wokół całej korony. Headform jest podgrzewany
do 38°C, co symuluje temperaturę ciała pod obciążeniem. Mierzony jest spadek temperatury w czasie – im szybciej spada, tym skuteczniej działa wewnętrzny kanał powietrzny.
Drone Wide Body II
Jest to druga generacja kasku, który wygrał wiele prób czasowych World Tour i mistrzostw świata Ironman.
Nowa konstrukcja ogona, opracowana w tunelu aerodynamicznym, pomaga nowemu Drone II być o 13,5 sekundy szybszym na 40 km jazdy na czas niż poprzednia wersja i pozwala na niższą pozycję głowy podczas jazdy.
Unikalna konstrukcja MET Drone kieruje przepływ powietrza nad ramiona, znacznie zmniejszając turbulencje i opór powietrza. Skutkuje to cennymi oszczędnościami energii i aerodynamiczną przewagą.
Wloty o niskim oporze są strategicznie rozmieszczone, aby zmniejszyć turbulencje powietrza i współpracują z wewnętrznym systemem kierowania powietrza, aby poprawić wentylację i komfort. Przy wadze 430 g jest to jeden z najlżejszych kasków z długim ogonem na rynku, oferujący najwyższy komfort na długich dystansach Ironman.
Waga rozmiaru M i L: 430 g
KLUCZOWE CECHY
- formowana skorupa z poliwęglanu z wkładką EPS
- szeroka konstrukcja korpusu
- zaawansowany system dopasowania MET Safe-T
- 360° pas głowy z regulacją pionową i potyliczną
- wloty o niskim oporze
- 4 otwory wentylacyjne z wewnętrznym systemem odprowadzania powietrza
- przezroczysta osłona MET Mag-Clip
- miękka torba na kask w zestawie
SANTINI CYCLING I PIRELLI DESIGN WPROWADZAJĄ NA RYNEK KOLEKCJĘ ODZIEŻY KOLARSKIEJ 2025 „SPORT CLUB”
Po sukcesie pierwszej edycji z 2024 roku jest to kolejna, ekskluzywna linia dla rowerzystów inspirowana Pirelli Sport Club z grafiką przypominającą reklamy Pirelli z lat 60. XX w.
Dla Pirelli jest to również okazja do przypomnienia historycznej więzi z dwoma kółkami – pierwsza wyprodukowana opona, „Tipo Milano”, opatentowana w 1893 roku, była w rzeczywistości przeznaczona do rowerów.
Nowa propozycja wprowadza dwie linie graficzne inspirowane archiwum reklamowym Pirelli z lat 60. XX w., będącym częścią historycznego dziedzictwa ponad 4 km dokumentów przechowywanych przez Fundację Pirelli: projekt Ruota, charakteryzujący się motywem przypominającym koło w ruchu, symbol dynamizmu i innowacji, oraz projekt Tape, inspirowany plakatami reklamowymi w stylu vintage z poziomymi kolorowymi pasami, które przypominają energię, prędkość i sportowego ducha.
Nowe pozycje obejmują dwie koszulki kolarskie unisex: wersję Ruota, z silikonowym detalem w kształcie koła z tyłu, wykonaną z ultralekkiego i elastycznego materiału, aby zapewnić smukłe dopasowanie i uczucie drugiej skóry; oraz wersję Tape, z kolorowymi paskami inspirowanymi kultowymi plakatami Pirelli z lat 60. XX w.,
wykonaną z Polartec® Power Stretch™ z lekkimi surowymi rękawami, odblaskowymi detalami i zakrytym zamkiem błyskawicznym dla wygody i funkcjonalności.
Dwie nowe koszulki, dostępne w kolorze czarnym i białym, pasują m.in. do spodenek Pirelli SC i wszystkich akcesoriów już obecnych w kolekcji 2024. Uzupełnieniem kolekcji jest wybór odzieży codziennej zaprojektowanej również do codziennego użytku.
Fascenario.5 Team Edition – kolejna generacja wszechstronnego roweru szosowego od STORCK
Piąta generacja Fascenario to połączenie nowych technologii, maksymalnej integracji i nowoczesnego designu w jednym rowerze.
Nowa geometria ramy i zoptymalizowane profile rur zapewniają o 6% mniejszy opór powietrza.
Wysoce modułowa rama z włókna węglowego ważąca zaledwie 750 g jest o 9% lżejsza od poprzedniego modelu.
Ulepszona ergonomia, wewnętrzne prowadzenie kabli i komponenty tłumiące drgania dla wydajności na długich dystansach.
Podstawowe dane techniczne
Rama: Carbon monocoque, od 750 g
Waga całkowita: od 6,5 kg (rozmiar M, w zależności od wyposażenia)
Przerzutka: Shimano Dura Ace Di2 R9250
Hamulce: Shimano Disc 160 mm
Koła: Zeitjaeger Platinum 56 R MY25 Cer
Prześwit opony: do 35 mm
Cechy szczególne: w pełni zintegrowane prowadzenie linek, kompatybilność z osprzętem TTStorck Fascenario.5 Team Edition będzie dostępny w rozmiarze ramy M od trzeciego kwartału 2025 roku. Dodatkowe rozmiary ram będą wprowadzane sukcesywnie co miesiąc.
Spersonalizowany Supersonica SLR dla Stefana Künga
Supersonica SLR, stworzona we współpracy z Wilier Triestina, Groupama FDJ – Cycling Team i Stefana Künga, debiutuje w drużynowej jeździe na czas z francuską drużyną.
Stefan Küng będzie ścigał się w jeździe na czas w sezonie 2025 na Supersonica SLR w wyjątkowym malowaniu. Jego kolorystyka, będąca hołdem dla aerodynamiki, łączy czerwony aksamit z lśniącym srebrem, przywołując transformację materii w czysty ruch. Ewolucja, która zmienia rower w chromowaną lotkę, futurystyczny ukłon w stronę Silver Arrows, legendarnych samochodów wyścigowych, które zdominowały zawody w latach 30. XX wieku.
Barwy są dodatkowo wzbogacone o charakterystyczny detal: elementy graficzne inspirowane białym krzyżem, kultowym symbolem, który dumnie zdobi szwajcarską flagę. Elementy te, fachowo zintegrowane z projektem, nadają aurę elegancji i wyrafinowania, tworząc natychmiastowe wizualne połączenie z tożsamością i pochodzeniem Stefana Künga.
Personalizacja nie ograniczała się do ramy – dzięki współpracy z Miche, stworzono ekskluzywną grafikę dla kół Kleos RD Crono, zaprojektowanych w celu maksymalizacji aerodynamiki, stabilności i prędkości, Kleos RD SPX3, trójramiennych kół, które oferują optymalną równowagę między lekkością i wytrzymałością, oraz osprzętu X1 RD, charakteryzującego się wyjątkową lekkością i sztywnością.
Grafika, inspirowana turbinami samolotów naddźwiękowych, została zaprojektowana tak, aby wizualnie przywoływać aerodynamikę, wzmacniając ideę prędkości, która charakteryzuje projekt. Każdy szczegół został dopracowany, aby stworzyć dynamiczny efekt wizualny, podkreślający wysoką wydajność produktów.
KONA Ouroboros
Kona zaprezentowała 4 nowe modele gravel Ouroboros: 3 carbonowe – Supreme, CR/DL, CR i aluminiowy Ouroboros.
Najważniejsze cechy:
- widelec amortyzowany o skoku 40 mm, tapered (poza modelem CR/DL ze sztywnym widelcem Kona carbon)
- kompatybilność z UDH firmy SRAM
- ISO 4210 – rama testowana w warunkach górskich
- współpraca z grupami SRAM microSHIFT
- i Shimano gravel
- rozstaw osi – tylna oś 142 x 12 mm i przedni
- 100 x 12 mm
- wewnętrzne prowadzenie kabli „rura w rurze” (tylko modele z włókna węglowego)
- obniżony tylny trójkąt
- mocowanie Bento Box
- szerszy prześwit na opony – możliwość montażu opony 29 x 2,5 na sztywny widelec lub 700 x 50 mm na widelec amortyzowany Fox, Rockshox lub Suntour 40 mm
- ochrona dolnej rury (tylko modele z włókna węglowego)
- flat mount kompatybilny z 160 mm lub 180 mm
- 5 punktów mocowania do ramy
- kąt główki ramy – 69,5 st.
- baza kół w rozmiarze 54 – 1094 mm
Spersonalizuj swoją jazdę z BMC VAR0
Szwajcarska marka rowerowa BMC daje szansę rowerzystom, aby uwolnić swojego wewnętrznego artystę i stworzyć niestandardową kreację ramy dzięki nowej platformie VAR0.
Wraz z wprowadzeniem na rynek platformy Teammachine R 01, VAR0 zachęca rowerzystów do spersonalizowania swojego roweru, oferując możliwość zaprojektowania do indywidualnych potrzeb schematu malowania.
Czym jest VAR0?
VAR0 to rama BMC poziomu 01, pozbawiona podstawowej warstwy lakieru bezbarwnego – z „0” oznaczającym brak koloru. Ta minimalna powłoka zachowuje naturalną teksturę włókna węglowego i ciekawe wariacje powierzchni. VAR0 oferuje najlżejsze możliwe wykończenie kosmetyczne, które stanowi bazę dla niestandardowego projektu malowania. Ta minimalna powłoka chroni karbon i wymaga bardzo niewielkich prac przygotowawczych przed nałożeniem niestandardowego lakieru.
Dla tych, którzy nie zdecydują się na malowanie, rama i widelec VAR0 są gotowe do jazdy, a ci, którzy chcą uwolnić swoją kreatywność, VAR0 umożliwia malowanie po minimalnym przygotowaniu powierzchni, czyli delikatne przetarcie powierzchni farby. Podczas gdy BMC nie świadczy usług dostosowywania lub przemalowywania we własnym zakresie, VAR0 został celowo zaprojektowany jako platforma kreatywna – oferując rowerzystom swobodę personalizacji ramy za pośrednictwem zaufanych profesjonalistów zewnętrznych, zgodnie z zaleceniami BMC. Co więcej, BMC oferuje kreatywne pliki do reprodukcji i dostosowywania elementów marki BMC za pośrednictwem swojej sieci dealerskiej, a także wkrótce dostarczy wstępnie wyprodukowane zestawy naklejek BMC za pośrednictwem slikgraphics.com. Ramy będą objęte gwarancją BMC, z wyłączeniem niestandardowego malowania.