Wrażenia z jazdy
Marka już od dłuższego czasu utrzymuje w swojej kolekcji linię SLM, w której znajdują się klasyczne hardtaile do XC. Od kilku ostatnich generacji intensywnie ewoluują. Pierwsze kilometry pokazały, że Fuji ma klasyczną geometrię. Mimo długiej górnej rury i sporej wartości zasięgu ramy pozycja staje się bardziej kompaktowa, bo zastosowano krótki 60 mm mostek. W płaskim terenie na szutrach narzuca się poczucie wysokiego komfortu jazdy. To efekt synergii wielu czynników. Dzięki zwartej pozycji dystanse powyżej dwóch godzin nie są uciążliwe. Rama ma płaskie widełki tylnego trójkąta, dzięki czemu dobrze pochłania drgania. Duży balon opon umożliwia stosowanie niskiego ciśnienia (w okolicach 1,5 barów), co znacznie poprawia wygodę. Maxxisy mają drobny i gęsty bieżnik, więc nie generują dużych oporów toczenia, są po prostu szybkie. Stopniowanie przełożeń dopasowano jednak do ścigania w terenie górsk...