Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

13 czerwca 2019

NR 31 (Czerwiec 2019)

Ghost Kato 4.9 AL

0 223

ELEKTRYZUJEKOLOREM I WŁAŚCIWOŚCIAMI JEZDNYMI

Wrażenia z jazdy


Opony zastosowane w Kato zdecydowanie pozycjonują model Ghost jako rower do jazdy w terenie. Są one jednocześnie największym atutem Kato, wynosząc jego parametry prowadzenia na znacznie wyższy poziom. Dobre gumy procentują na podjazdach, utrzymując w ryzach tylne koło, ale i tak największą radość można czerpać podczas jazdy w dół. Pewność i pełna kontrola w szybkich łukach oraz zgrabne pokonywanie ciasnych zakrętów pozwalają z optymizmem patrzyć na dalsze możliwości aluminiowego sztywniaka. Prawdopodobnie zastosowanie lepszego widelca zmieniłoby rower w pełnowartościowego górala. Ten zastosowany w Kato działa niczym ogranicznik prędkości. Dobrze sobie radzi ze średnimi przeszkodami i wydatnie poprawia trakcję na wertepach. Jednak większe nierówności czy duże uskoki wyraźnie przewyższają jego zdolności tłumienia, przez co tracimy kontrolę nad sterownością roweru. Nie jest on wybitnie czuły na mniejszych wybojach, co jednak bardziej przeszkadza podczas jazdy po płaskim niż w dół. Jeśli nie szalejemy na wybitnie trudnych ścieżkach, to widelec powinien w zupełności wystarczyć. Kato całkiem sprawnie radzi sobie na podjazdach, a zakres przełożeń jest bogaty. Do pełni szczęścia brakuje mi kasety 11–36, która nie wymuszałaby aż tak częstego używania przedniej przerzutki. Drobny problem stanowią strome wzniesienia. Niższa pozycja nad kierownicą zapewniłaby lepsze dociążenie przedniego koła. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że podczas testów mogliśmy odrobinę przesadzić, rzucając Kato na nieco za głęboką wodę. To wszystko przez te opony.

 

Geometria

Rozmiary: S, M, L (rozmiar testowany), XL; * mostek na -/+, podana wartość nie uwzględnia 20 mm podkładek;
** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.pl), masa kół gotowych do jazdy

 

Kato wyraźnie nastawiony jest na komfort. Za kierownicą czuć, że jest to rower do jazdy rekreacyjnej, a gięta kierownica dodatkowo podnosi sylwetkę rowerzysty, co odrobine przeszkadza na podjazdach. Testowany przez nas egzemplarz to rozmiar L, który dobrze się sprawdzi w przedziale wzrostu maksymalnie do 185 cm.

 

sztywność boczna kół

Nie jest to element decydujący o dobrym prowadzeniu roweru z tego przedziału cenowego, jednak warto zauważyć, że względem konkurencji Ghost wypadł całkiem nieźle. Przednie koło jest sporo sztywniejsze w stosunku do konkurencji, co sugeruje lepszą  precyzję sterowania, szczególnie przy większych prędkościach. Tył mieści się w normie, zwłaszcza że rower nie jest przeznaczony dla superlekkich zawodników.

 

PODOBNE TYPY BIKEBOARDU

 

OSPRZĘT


Rama: aluminium | Przedni widelec: Suntour XCM RL, stalowa rura sterowa (2810 g) | Piasty / Obręcze: Shimano RM35 / Rodi Excalibur XC 
| Opony: Continental...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy