Póki co przedstawiono wersje komponentów do rowerów z prostymi kierownicami, ale to tylko początek. CUES będzie występować w trzech klasach: U4000 – 9 rzędowa, U6000 – 10 lub 11 rzędowa oraz U8000 – 11 rzędowa – nie będzie podziału na odmiany szosowe i terenowe, ale do wyboru pozostaną konfiguracje do jazdy szybszej – miejskiej, trekkingowej lub z większym zakresem przełożeń – przydatnych w lekkim terenie. We wszystkich napędach, niezależnie od ilości zębatek w kasetach wykorzystywane będą łańcuchy 11-to rzędowe. Kasety będą trzy razy trwalsze od dotychczasowych odpowiedników dzięki profilowi zębów Link Glide. Zmiana biegów ma nie wymagać odpuszczania nacisku na pedały.
![]()
Wiele komponentów będzie można mieszać dzięki nowemu, niestety, standardowi przełożenia ruchu manetki na przesunięcie przerzutki. Przynajmniej kończy to w grupach o największym wolumenie sprzedaży sztuczną segmentację manetek i przerzutek na MTB lub szosę. Inne ważne zmiany to zakończenie produkcji korb z trzema tarczami i całkowita dominacja hamulców tarczowych. Jeśli dobrze odczytaliśmy niewypowiedziane, można się też spodziewać 12-to rzędowej mechanicznej Tiagry wypełniającej niszę po 105, która w obecnej generacji znacząco podrożała z przejściem na 12-rzędów i elektronikę Di2.
![]()