Trek elektrycznie niejednorodny

Rowery

Elektryki zyskują. Nie tylko zwiększające się z roku na rok grono zwolenników. Zyskują też na jakości. I różnorodności. Przykładem może być Trek, który stale powiększa i tak szeroką już gamę swoich ebike’ów o kolejne nowości. Wśród nich m.in. Rail+ i Powerfly+. Ale nie każdy potrzebuje fulla lub hardtaila, a często mieszczucha. Dlatego poniższe zestawienie trekowych ebike’ów zawiera szersze spectrum elektryków.

Powerfly+ 

Nowe modele e-MTB Powerfly+ występują w wersji z pełnym zawieszeniem i hardtail. Powerfly+ zaopatrzono w nowy silnik Bosch Performance Line CX, którego praca, w stosunku do poprzednika, jest cichsza i bardziej naturalna przy jednoczesnym zapewnieniu momentu obrotowego 85 Nm.
Rowery Powerfly+ zyskują nowe możliwości dzięki nowej geometrii, która zapewnia rowerzystom poczucie kontroli w zróżnicowanym terenie. Modele Powerfly+ z pełnym zawieszeniem rozciągają swoje zawieszenie ze skokiem 120 mm z tyłu i 130 mm z przodu. Powerfly+ hardtail zachowuje ten sam 120 mm skok widelca, co jego poprzednik, ale ze zaktualizowaną geometrią. Oba modele są wyposażone w mocowanie bagażnika, błotników i nóżki.
Powerfly+ otrzymuje również nowy akumulator Powertube od Bosch w opcjach 600 Wh i 800 Wh. Nowy akumulator mocuje się w Powerfly+ za pomocą zaktualizowanej technologii Removable Integrated Battery (RIB 2.0) Treka, która pozwala zabezpieczyć lub wyjąć akumulator za pomocą ćwierci obrotu klucza, jednocześnie chroniąc palce przed silnym uderzeniem dzięki mechanizmowi zatrzaskowemu. Dla uzyskania większego zasięgu jazdy można dodać PowerMore Bosch’a. Powerfly+ jest wyposażony w 29-calowe koła, natomiast modele w rozmiarze S są wyposażone w koła 27,5˝.
Cena Powerfly FS+: 31 299 zł

Fuel EXe 

Rower został nagrodzony w 2023 r. nagrodą Design & Innovation Award w kategorii górskich rowerów elektrycznych. A nagroda zobowiązuje. Trek Fuel EXe to full, którego, dzięki zgrabnej konstrukcji w ogóle nie kojarzącej się z elektrykiem, trudno odróżnić od analogowej wersji. To zdecydowanie zaleta. Zwłaszcza dla tych, którzy nie cenią masywnych rur elektryków. Ten rower z grupy lekkich eMTB dostępny zarówno w wersji ramy karbonowej, jak i aluminiowej został wyposażony w silnik niemieckiego producenta silników TQ (również nagrodzonego) z 50 Nm momentu obrotowego. Silnik TQ – HPR50, ważący niecałe 2 kg, oparty na przekładni falowej jest zarazem mniejszy, jak i lżejszy w porównaniu z innymi tradycyjnymi rozwiązaniami stosowanymi w elektrykach. Bez wchodzenia w niuanse techniczne wystarczy ograniczyć się do faktu, że dzięki zastosowaniu mniejszej liczby ruchomych części praca silnika jest bardziej płynna i cicha. Fuel EXe jest maszyną o skoku 140/150 mm, którą da się przyjemnie prowadzić po singlach, sprawdzi się w ciasnych sekcjach, a zwinności dodaje geometria z 65-stopniowym kątem główki ramy i kątem rury podsiodłowej wynoszącym 77 stopni. 
Cena Fuel Exe 9.7: 29 499 zł

Marlin+ 

Bazuje na bardzo popularnym modelu uniwersalnego hardtaila Marlin. Rower wyposażony został w silnik Bosch Active Line Plus.
Marlin+ oferuje całą wszechstronność swojego nieelektrycznego rodzeństwa, w tym sprawną ramę typu hardtail, która jest wyposażona w widelec 120 mm, regulowaną sztycę podsiodłową, a także sztywne przednie i tylne osie przelotowe, które zapewniają precyzyjne prowadzenie. Szerokie 2,6-calowe opony zapewniają dużą przyczepność. Ramy w rozmiarze średnim i wyższym mają koła w rozmiarze 29˝, a mniejsze modele wyposażono w koła 27,5˝. Uproszczony pilot Bosch Purion 200 zapewnia wszystkie potrzebne dane na wyraźnym, kolorowym wyświetlaczu. Proste elementy sterujące umożliwiają przełączanie danych i zwiększanie mocy podczas jazdy.
Ceny wybranych modeli: 
Marlin+ 6 – 11 599 zł 
Marlin+ 8 – 13 399 zł

FX+ 

To typowy mieszczuch, który daje poczucie komfortowej jazdy podczas poruszania się w miejskiej dżungli.
FX+ nie można odmówić funkcjonalności. Fabrycznie wyposażony w światła, błotniki oraz bagażnik tylny, kompatybilny z systemem MIK, który pozwala, bez zakupu dodatkowych elementów wyposażenia i ich montażu, cieszyć się kompletnym rowerem. Przy okazji może pochwalić się relatywnie niską wagą (18 kg) w porównaniu z innymi maszynami tego typu.
Każdy FX+ wyposażony jest we wbudowany akumulator o pojemności 250 Wh, który na jednym ładowaniu umożliwia pokonanie nawet 56 km i silnik w piaście (250 W, 40 Nm) zapewniający wsparcie w rozwijaniu prędkości do 25 km/h. 
Cena FX+: 11 999,00 zł

Dual Sport +

To wszechstronny elektryk, który sprawdzi się nie tylko na miejskich ścieżkach rowerowych. Dobrze poradzi sobie także w terenie dzięki szerokim oponom, 8-biegowemu napędowi Shimano i wspomaganiu umieszczonego w piaście silnika 250 W i 40 Nm. Wbudowany akumulator 250 Wh 
zapewnia zasięg do 56 km, a możliwość zastosowania dodatkowego akumulatora Range Extender 250 Wh typu plug-and-play, mocowanego do ramy przy wykorzystaniu uchwytu na bidon pozwoli wydłużyć zasięg dwukrotnie.
Cena Dual Sport+ 2 LT: 9 799 zł

Verve+

Verve+ oferuje sporą gamę pojemności akumulatorów. Podstawowe wersje tego modelu wyposażone zostały w Bosch PowerPack o pojemności – 300 Wh, 400 Wh lub 500 Wh, a modele wyższe (Verve+ 3–5) 400 Wh, 545 Wh lub 725 Wh zapewniające zasięg do 140 km.
Rowery zaopatrzone są w kontroler Purion, który oferuje funkcję wspomagania prowadzenia roweru Walk Assist, co ma ułatwiać wyprowadzanie go ze stromych parkingów czy garażów.
Nowa konstrukcja ramy w przedniej części odlana jest w jednej formie i została wyposażona w inteligentny system Bosch zintegrowany z kierownicą.
Standardowe wyposażenie roweru to bagażnik MIK, błotniki i system stale włączonych świateł.
Ceny wybranych modeli: 
Verve+ 1 – 9 999–13 099 zł 
Verve+ 4 – 18 349–21 599 zł

Allant+

Allant+ to elektryk dostosowany do szybkiej jazdy. Wybrane modele są wyposażone w silniki Speed, które wspomagają do 45 km/h.
Wśród modeli Allant+ znajduje się nagrodzona siódemka, która została uznana za elektryczny rower 2020 roku w Holandii. To zaawansowany e-bike połączony ze spersonalizowanym inteligentnym systemem Bosch, zawierającym takie funkcje, jak śledzenie aktywności, nawigacja i łączność Bluetooth z pilotem LED oraz aplikację eBike Flow. Charakteryzuje się ramą z hydroformowanego aluminium o obniżonym przekroku z wbudowanym akumulatorem 625 Wh. Zaopatrzony w system napędowy Bosch Performance Line CX (250 W, 85 Nm), jak również kontroler Kiox 300 kompatybilny z Bosch Smart. Dodatkowe zalety to widelec amortyzowany z blokadą, 9-biegowy napęd Shimano, hydrauliczne hamulce tarczowe, zintegrowany system oświetlenia z przodu i z tyłu, błotniki oraz bagażnik.
Ceny wybranych modeli: 
Allant+ 1 – 11 799–13 599 zł 
Allant+ 7 – 20 799 zł

Fetch+

Fetch+ to elektryczny rower cargo, a model Fetch+ 4 to model z przednią skrzynią, która daje możliwość przewozu zarówno dzieci, jak i większych bagaży z maksymalnym obciążeniem skrzyni do 80 kg. Rower oferuje różne opcje konfiguracji, dzięki czemu pozwala na transport nawet pięciorga dzieci. Jazdę wspiera system Bosch Performance Line Cargo (250 Wh, 85 Nm) z akumulatorem 750 Wh i zasięgiem ponad 130 km. Opcjonalny model to Fetch+ 2 z przedłużonym tyłem (longtail) oraz sakwami przednimi i tylnymi, z możliwością dostosowania siedzisk do przewozu dwójki dzieci.

Cena Fetch+ 4: 26 799 zł
Cena Fetch+ 2: 17 899 zł

Przypisy