Według producenta nowy Top Fuel jest lżejszy i bardziej zwrotny niż typowe rowery ścieżkowe, ale znacznie lepiej niż klasyczny rower cross-country będzie radził sobie w trudnym terenie. Wciąż pozostanie superszybki, co czyni go idealnym rowerem dla osób, które lubią odrobinę przycisnąć, zarówno w górę, jak i w dół.
Geometria na szlaki
Nowa progresywna geometria na szlaki ma 66-stopniowy kąt główki ramy (o 1,5 stopnia bardziej płaski niż w poprzednich modelach) i 10 mm większy zasięg niż wcześniej, co zapewnia większą stabilność przy wyższej prędkości i na zjazdach. Dodatkowo Mino Link pozwala dostroić geometrię ramy w terenie z pomocą jednego klucza imbusowego.
Jak Top Fuel wypada przy innych rowerach z pełnym zawieszeniem Treka
Radzi sobie z nierównościami, jedzie pewnie
Top Fuel ma wyważone 120 mm skoku z przodu i z tyłu. Jest w zestawie z amortyzatorami RockShox Deluxe Ultimate lub FOX DSP z mocowaniem czopowym, aby zapewnić wydajną jazdę na szlaku. Poprawiona została także kinematyka tylnego zawieszenia, aby zapewnić bardziej wydajne pedałowanie i mniej niechcianego ugięcia podczas naciskania na pedały.
Szybko toczące się koła
Koła 29-calowe i opony 2,4” zapewniają szybką jazdę z odpowiednią przyczepnością.
Przechowywanie
Wszystkie modele Top Fuel — zarówno z włókna węglowego, jak i aluminiowe — są wyposażone w schowek na narzędzia i inne skarby w rurze.
Lepszy Knock Block
Zdejmowany Knock Block 2.0 nadal zapobiega wyrwaniu kabli podczas wypadku i chroni górną rurę, ale teraz zapewnia znacznie większy kąt skrętu, który zmieniono z 58 stopni na 72.
Dostępne modele Top Fuel
Top Fuel 5
Top Fuel 7
Top Fuel 8
Top Fuel 9,7
Top Fuel 9,8
Top Fuel 9.8 AXS
Top Fuel 9.9 XTR
Top Fuel 9.9 AXS
Rama z widelcem Top Fuel AL
Rama z widelcem Top Fuel C
Nowe rowery Top Fuel firmy Trek są już dostępne online na trekbikes.com na wybranych rynkach oraz za pośrednictwem globalnej sieci partnerów handlowych Treka.
A test nowego Top Fuela już w październikowym wydaniu bikeBoardu 10/2021.