Sześć nowych kolekcji gum, które obejmują gamę od szutrów po wyścigi XC i szlaki.
Każda z nowopowstałych kolekcji została nazwana nawiązując do rzeczywistych rowerowych miejsc, w których dana opona będzie się wyróżniać ze względu na swój charakter i właściwości. Są to opony Girona (nawiązanie do miasta w Katalonii, uznawanego za jeden z kolarskich rajów), Betasso (rezerwat w Kolorado), Vallnord (na cześć trasy Pucharu Świata XC w Andorze, która jest również ośrodkiem sportowym z licznymi trasami do kolarstwa górskiego), Sainte-Anne (na cześć kultowego wyścigu w Quebecu), Montrose (miasto w Kolorado) i Gunnison (opona stworzona na trudny pustynny teren, taki jak choćby Góry Skaliste Kolorado). Opony zostały opracowane całkowicie od podstaw, oferując nowe konstrukcje, mieszanki gumy i wzory bieżnika, co ma sprawić, że będą one mocniejsze niż wcześniejsze opony terenowe i rozwiążą problemy, z którymi rowerzyści borykali się wcześniej. Dzięki nowej technologii, którą zastosował Trek przy produkcji nowych opon, mają one być szybsze, mocniejsze i bardziej przyczepne.
Girona – zastępuje obecną oponę Bontrager GR1
– Szybko toczący się bieżnik zapewnia prędkość i przyczepność w utwardzonych i mieszanych warunkach
– Osłona RSL (220 tpi), osłona PRO (60 tpi)
– Ochrona przed przebiciem od stopki do stopki
– Podwójna mieszanka szutrowa: szybko toczący się środek i średni bok
– Gotowość do montażu bezdętkowego
– Opcje szerokości: 35, 38, 42 mm
Betasso – zastępuje obecną oponę Bontrager GR2
– Agresywny bieżnik zapewnia przyczepność w mieszanych i luźnych warunkach
– Osłona RSL (60tpi)
– Ochrona przed przebiciem od stopki do stopki i pod bieżnikiem
– Podwójna mieszanka szutrowa: szybko toczący się środek i średni bok
– Gotowość do montażu bezdętkowego
– Opcje szerokości: 42, 45, 50 mm
Vallnord – zastępuje XR1
– Szybko toczący się bieżnik XC Race zapewniający prędkość i przyczepność na twardych nawierzchniach
– Osłona RSL (220 tpi)
– Ochrona przed przebiciem XR
– Podwójna mieszanka Cross Country: szybko toczący się środek i średni bok
– Kompatybilna z oponami bezdętkowymi
Sainte Anne – zastępuje XR2
– Wszechstronny bieżnik XC zapewnia prędkość i przyczepność w mieszanych, kamienistych i mokrych warunkach wyścigów XC
– Osłony RSL (220 tpi) i Pro (60 tpi)
– Ochrona przed przebiciem XR
– Podwójna mieszanka Cross Country: szybko toczący się środek i średni bok
– Kompatybilna z oponami bezdętkowymi
Montrose – zastępuje XR3
– Szybko toczący się bieżnik trailowy, który zapewnia przyczepność i prędkość w twardych warunkach
– Osłona RSL (120 tpi)
– Ochrona przed przebiciem XT
– Potrójna mieszanka Trail: średni środek, miękki bok i wspierająca podstawa
– Kompatybilna z oponami bezdętkowymi
– Szybko tocząca się opona o szybkości, przyczepności i trwałości, przeznaczona głównie do jazdy po twardej nawierzchni.
Gunnison – zastępuje XR4
– Uniwersalny bieżnik na szlaki, który zapewnia przyczepność i prędkość w mieszanych warunkach
– Duża wszechstronność
– Osłony RSL (120 tpi) i Pro (60 tpi)
– Opcje ochrony przed przebiciem XT i XR
– Podwójna mieszanka Trail: średni środek i miękki bok (tylko modele XR)
– Potrójna mieszanka Trail: średni środek, miękki bok i wspierająca podstawa (tylko modele XT)
– Kompatybilność z oponami bezdętkowymi