W ubiegłym roku anonsowaliśmy już premierę koncepcji Exploro Race/Max. A możliwości wykorzystania konceptu aerodynamicznej gravelówki przeprawowej na kołach 650c przedstawiliśmy w teście 3T Exploro Max z bB#1–2/2021. Przyszedł czas na test najbardziej szosowo nastawionej spośród gravelówek 3T – Exploro Race, uwzględniający wszelkie możliwości obiektywizacji oceny.
Rama skonstruowana jest ze ścisłym uwzględnieniem uniwersalności. Od pierwszej kreski szkicu tego roweru uwzględniano możliwości stosowania w niej kół w dwóch rozmiarach. W założeniach konstruktorów dzięki kołom 700c35 można z Exploro Race korzystać jak z szosowego endurance. Co najciekawsze, przygotowany dla niej plan aerodynamiczny był optymalizowany nie tylko dla opon o szerokości od 35 mm, lecz także 61 mm! Nie mamy wątpliwości, że Cervelo otwarły użytkowników na zagadnienie aerodynamiki. Późniejsze doświadczenia Vroomen zbierał, przygotowując rowery dla własnej marki Open.
3T Exploro Race ma cienką główkę ramy łatwiej rozcinającą powietrze,...
3T Exploro Race Ekar
Koncepcja tego roweru pochodzi od holenderskiego promotora aerodynamiki w rowerach, a nie tylko w kolarstwie – Gerarda Vroomena. Pierwszą wersję Exploro Team testowaliśmy w bB#6/2017 i nasz entuzjazm był umiarkowany. Ale kolejna wersja Pro przygotowana specjalnie dla BMW bB#1–2/2021 pokazała ewolucję w kierunku, jaki odpowiada większości naszych testerów.
Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto
Zaloguj się