Bagażnik rowerowy Thule OutPace 3

Otwarty dostęp Materiały partnera

Thule OutPace w wersji na trzy rowery został zaprojektowany tak, aby w maksymalny sposób ułatwić korzystanie z niego, zarówno podczas montażu jak i transportu rowerów. Ale to przecież nie od dziś znak rozpoznawczy marki Thule.

Prosty montaż

Montaż sprowadza się tak naprawdę do zamontowania na platformie płytki, w której umieszcza się tablicę rejestracyjną, podpięcia podświetlającej ją listwy i zamontowania całości na kuli haka poprzez dokręcenie pokrętła dodatkowo zaopatrzonego w zamek zabezpieczający przed kradzieżą (system One-Key pozwala jednym kluczykiem obsługiwać zamek bagażnika jak również zamki w głowicach ramion mocujących rowery na platformie). Pokrętło posiada dwa solidne ramiona dzięki czemu w wygodny sposób dokręca się je na haku. Należy zwrócić uwagę, że, tak jak sugeruje producent, ostatnia faza dokręcenia wymaga włożenia nieco większej siły w celu precyzyjnego unieruchomienia platformy. Montaż bagażnika na hak odbywa się wygodnie, poprzez ustawienie go w pozycji pionowej, co daje szybki i łatwy dostęp do pokrętła. Znajdujący się nad tablicą rejestracyjną uchwyt umożliwia łatwe umieszczenie bagażnika na haku i jego ręczny transport.

Do zmiany pozycji bagażnika z pionowej na poziomą i na odwrót służy elastyczny pasek biegnący wzdłuż, przez środek platformy. Jego lekkie pociągnięcie sprawia, że zwolniona zostaje blokada, co pozwala bezwysiłkowo zmienić pozycję Thule OutPace, włącznie z odchyleniem platformy wraz ze znajdującymi się rowerami do położenia umożliwiającego swobodny dostęp do bagażnika samochodowego.

Rowery na platformie

Montaż rowerów odbywa się za pomocą trzech składanych, ruchomych i niezależnych ramion, stanowiących integralne części bagażnika rowerowego. Zakończone ruchomymi głowicami o miękkiej wyściółce wraz z paskami zaciskowymi pozwalają na wygodne dostosowanie mocowania do wielkości rowerowej ramy i gwarantują bezpieczny transport rowerów.

Usztywnienia i stabilizacji roweru na platformie dopełniają zębate paski zaciskowe mocujące koła w rynnach. Zapadkowe klamry pozwalają na maksymalne „dociągnięcie” zacisku paska.

Do walorów, głównie estetycznych, ale oczywiście nie tylko, należy możliwość ukrycia pasków, które nie są aktualnie używane do mocowania kół, w przygotowanych do tego celu miejscach. Rozwiązanie to, z uwagi na fakt, że paski są dość długie i jest ich sporo, pomaga uporządkować miejsce na platformie, co w praktyce wpływa na ułatwienie w korzystaniu z bagażnika.

Kompaktowość

Niewątpliwą zaletą OutPace 3 jest możliwość jego prostego złożenia po zdjęciu rowerów, w celu ułatwienia parkowania, schowania w bagażniku czy w jakimkolwiek pomieszczeniu, gdzie będzie docelowo przechowywany. Boczne skrzydła z rynnami na koła i zintegrowanymi światłami są składane do wewnątrz, przez co całość po złożeniu ma niewielkie rozmiary - ok. 24x70x90 cm.

Rezygnacja z kilku rozwiązań, jak choćby brak kółek do transportu bagażnika, które znane są chociażby z Thule EasyFold, pozwoliły na obniżenie wagi całej konstrukcji do ok. 18 kg., co pozwala w dość łatwy sposób bagażnik przenosić, chociaż dla osób o niższym wzroście może być to dość niewygodne.

Thule, oferując użytkownikom bagażnik OutPace, po raz kolejny udowadnia, że przy projektowaniu produktów niezmiennie kładzie nacisk zarówno na solidne wykonanie, jaki i na rozwiązania, które wpływają na wygodę i prostotę obsługi przez użytkownika.

Cechy produktu

Ładowność

50 kg

Maksymalna masa roweru

25 kg

Wymiary

88 x 122 x 46 cm

Wymiary po złożeniu (dł. x szer. x wys.)

76 x 24 x 94 cm

Masa

18.6 kg

Średnica ramy

20-90 mm

Maksymalna szerokość opony

3 cale

Maksymalny rozmiar koła

29"

Maksymalny rozstaw kół

1250 mm

Odstęp pomiędzy rowerami

23 cm

Przypisy