Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

10 marca 2019

NR 23 (Sierpień 2018)

B’TWIN Triban 500

0 157

Do szkoły, na wycieczkę, na trening.

 

Wrażenia z jazdy

To jedna z najtańszych szosówek na rynku. Pozycja jest stosunkowo wysoka i wyciągnięta. To sprawia, że wygodnie pokonuje się na nim długie dystanse tym bardziej, że gruba kierownica z piankową owijką dodaje komfortu. Zastosowany napęd Microshift działa nadspodziewanie dobrze, zmiana biegów może nie jest bardzo szybka, ale za to precyzyjna. Klamkomanetki pracują inaczej niż najbardziej popularne odpowiedniki Shimano. Dźwignia najbliżej kierownicy zmienia bieg na większe koronki, natomiast duży przycisk zrzuca łańcuch na mniejsze zębatki. Ergonomia rozwiązania jest bardzo dobra i mylić się może tylko użytkownikom Shimano. Zastosowany napęd ma 3-rzędową korbę i kasetę 8-rzędową o zakresie 12-25 z. co sprawia, że zmiana biegów nie powoduje utraty rytmu pedałowania. Jednak zakres kasety jest niewielki, dlatego koniecznie trzeba wykorzystywać pozostałe zębatki suportu. Generuje to opóźnienia, jednak przy inteligentnym korzystaniu z obu przerzutek nie wywołuje innych negatywnych skutków. Rowerem podjeżdża się wygodnie, głównie ze względu na nieco wyższą pozycję, ale również dobrze dobrana geometria sprawia, że jazda po wzniesieniach nie jest katorgą. Rower waży ponad 10,5 kg i nie ma co liczyć na sportową dynamikę, ponieważ w samych oponach wozimy kilogram. W tej klasie rowerów to standard, więc nie było to jakimś specjalnym zaskoczeniem. Z drugiej strony, pozostałe elementy Tribana 500 rozbudzają apetyt na więcej i równają go do rowerów o klasę droższych. Na zjazdach jest dość stabilny, na łagodnych łukach prowadzi się precyzyjnie, ale słabe hamulce skutecznie powstrzymują przed szybką jazdą w dół. 


Geometria

 

To zdecydowanie rower o cechach długodystansowca. Świadczy o tym wysoka główka z wysokim na 2 cm dekielkiem sterów. Zasięg ramy jest dość duży, dzięki czemu rower zachowuje stabilność przy większych prędkościach. Również długi tylny trójkąt temu sprzyja, wprawdzie zmniejsza to zdolność do zacieśniania zakrętów, ale w tej klasie to bardzo dobry kompromis. Zwłaszcza, że kąt główki ma standardową wartość jak na szosówkę i dzięki niemu rower dobrze reaguje na impulsy skrętne. Kąt podsiodłowy ma minimalnie wyższą wartość od standardowej. Dzięki temu łatwiej o wyższą kadencję a środek ciężkości jest nieco bardziej z przodu.

OSPRZĘT

Rama: aluminium | Przedni widelec: carbon-aluminium | Piasty / Obręcze: Aero 28 / B'TWIN Sport 700 | Opony: B'TWIN Resist 5 Puncture Protection 700x25C (500 g, dętka 100 g) | Korby: Prowheel Ounce 50-39-30 z. (170 mm) | Łożyska suportu: wkład na kwadrat | Kaseta: Sunrace R8 CS-H081 (12-25) 8-rz. | Łańcuch: KMC Z8 | Przerzutka przód: Microshift R8 FD-R253 | Przerzutka tył: Microshift RD-R32 | Manetki: Microshift SB-R483 | Hamulce: B'TWIN Sport | Kierownica: B'TWIN Sport, 420 mm, zasięg 100 mm, głębokość 140 mm | Wspornik kierownicy: B'TWIN Sport, 100 mm | Łożyska sterów: 1i1/8” | Wspornik siodełka: 
B'TWIN Sport, 27,2x350 mm | Siodełko: B'TWIN Ergo Fit


Współpraca hamulców z kołami jest słaba, i tak naprawdę to jest...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy