Canyon Strive CFR 2022

Nowy rower Sławka Łukasika

bB info

Nowy Strive CFR jak świeżutka bułeczka wbija w Internety, a w majowym wydaniu bikeBoardu już szykuje się jego test. Przedstawiamy rower, którego w tym roku Canyon znów mianuje swoim flagowym wyścigowym rowerem enduro. Tylko dwa modele, i żaden nie spada poniżej poziomu XT. Jeśli kibicujesz Sławkowi Łukasikowi - w roku 2022 to będzie jego broń podczas wszystkich edycji Enduro World Series. 

 

Zdjęcia w artykule Boris Beyer

 

 

W roku 2013 Fabien Barel (w towarzystwie którego testowaliśmy nowego Strive'a) dołącza do teamu Canyon i od tego momentu wszystko nabiera rozpędu. Rok później francuska legenda i updatowany Strive sięgają po zwycięstwo w EWS w Finale Ligure. To już wtedy Strive chował coś, co czyniło go wyjątkowym - Shapeshiftera, system umożliwiający zmianę geometrii roweru w czasie jazdy. Rok 2022 przynosi doszczętnie "przekopanego" Strive'a, w którym niemal każdy element został przeprojektowany tak, by uczunić z niego wyścigową bestię. Trailowe jeżdżenie i bikeparki zostawiono w Canyonie Spectralowi i Torque'owi. Strive oznacza grube enduro na poziomie zawodniczym. 

 

 

 

 

Co my tu mamy?

Wydłużony reach, 63 stopnie nachylenia główki ramy, wydłużona baza kół, poprawiona sztywność idą w parze z Shapeshifterem (który zmienia kąty i wysokość suportu) i możliwością zmiany zasięgu poprzez wkładki w główce ramy.

Działanie Shapeshiftera (dwa tryby: Pedal Mode i Shred Mode) przekłada się na zmianę kąta główki ramy, kąta rury podsiodłowej i wysokość suportu i dość dobrze obrazuje to poniższy rysunek:

 

 

Patent ze zmianą zasięgu o +/-5 mm wygląda tak.

 

 

Skompresowany Shapeshifter w trybie Shred.

 

 

I rozprężony Shapeshifter w trybie Pedal.

 

 

I gustowna manetka do przejścia w nadprzestrzeń. 

 

 

 

Jak działa to na żywo, opiszemy już w majowym wydaniu w naszym teście i wrażeniach z jazdy. 

 

 

Całkowicie nowa rama

Nowy Strive to nowy Strive. Przekopano w nim dosłownie wszystko, łącznie z kształtem profili rur. 

 

 

 

 

Ile Strive CFR ma skoku?

170 mm z przodu i 160 mm z tyłu.

 

 

Kto maczał swoje palce w nowym Strive CFR?

Przy pracach nad nowym Canyon Strive CFR "konsultacji" udzielali mistrz świata EWS - Jack MoirCLLCTV Enduro Team i Fabien Barel, jako mentor. Całość prac nad nowym modelem zajęła 2,5 roku. 

 

 

 

 

Czym różni się nowy Strive CFR od poprzednika?

Nowy Strive CFR jest, UWAGA! o 300 g cięższy, ale za to 25 % sztywniejszy od swojego poprzednika. Poprawa sztywności idzie tu w parze z lepszym anti-squatem i bardziej pionową rurą podsiodłową, rower więc lepiej podjeżdża, nie tracąc nic ze swoich umiejętności jazdy w dół. 

 

 

Kategoria 4

Nowy Strive CFR należy do kategorii 4 wytrzymałości (enduro). Wyposażono go w tłumięce drgania gumowe osłony, kable lecą w piankowych osłonach wewnątrz ramy - czyli jest szybki i cichy. Dodatkowo mamy tu takie "gadżety" jak ogólnodostępny uniwersalny hak przerzutki i mocowany na dwie śrubki mały pojemnik na narzędzia i dętkę. 

 

 

W gamie Canyon Strive znalały się TYLKO dwa modele:

najwyższy Canyon Strive CFR oraz

Canyon Strive CFR Underdog dla mniej wymagających zawodników (tutaj wciąż adresatami są osoby, które zamierzają się ścigać).

 

 

SPECYFIKACJA STRIVE CFR UNDERDOG


Rama   

Canyon Strive CFR M147


Widelec   

Fox 38 Performance Elite Grip2 (170mm)


Damper   

Fox X2 Performance


Napęd   

Shimano XT w/ SLX Cassette (10-51T)


Korby   

Shimano XT (32T)


Hamulce   

Shimano XT (203/203 mm)


Koła   

DT Swiss EX511/ 370LN


Opony   

Przód: Maxxis Assegai 2.5 Maxxgrip, EXO+

Tył: Maxxis Minion DHR II 2.4 Maxxgrip, EXO+


Kierownica   

G5 AL


Mostek   

G5


Sztyca   

G5 Adjustable Dropper


Siodełko   

ERGON SM10 Enduro Comp


Kolory   

carbon/ silver, grey/ orange


Rozmiar koła   

29"


Rozmiary ram   

S, M, L, XL


Waga   

16,04kg


Cena    

24 499 zł

 

 

 

SPECYFIKACJA STRIVE CFR


Rama

Canyon Strive CFR M147


Widelec

Fox 38 Factory Grip2 (170mm)


Damper

Fox X2 Factory


Napęd

Shimano XTR w/ XT Cassette (10-51T)

 

Korby

Race Face Next R (32T)

 

Hamulce

Shimano XTR (203/203 mm)


Koła

DT Swiss EX511/ 350


Opony

Przód: Maxxis Assegai 2.5 Maxxgrip, EXO+
Tył: Maxxis Minion DHR II 2.4 Maxxgrip, EXO+


Kierownica

G5 AL


Mostek

G5


Sztyca

G5 Adjustable Dropper


Siodełko

ERGON SM10 Enduro Comp

 

Kolory

carbon/ silver, grey/ orange

 

Rozmiar koła

29"


Rozmiary ram 

S, M, L, XL


Waga

15,84kg


Cena

30 799  zł

 

 

Więcej informacji na stronie producenta CANYON, a tak my testowaliśmy nowego Strive CFR w Finale Ligure:

 

 

Przypisy