Z naszej bazy wybraliśmy 56 szosówek testowanych przez nas w ostatnich trzech sezonach. Pod uwagę wzięliśmy tylko modele w porównywalnych rozmiarach (M i L). Wytypowane maszyny rozdzieliliśmy między trzy wymienione wyżej kategorie, kierując się wskazaniami producentów. Dla każdej grupy zebraliśmy wszystkie parametry opisujące geometrię roweru, a następnie wyliczyliśmy wartości średnie. Okazało się, że uśrednione wyniki dla rowerów wyścigowych o klasycznej konstrukcji ramy oraz tych aerodynamicznych są dla większości parametrów właściwie takie same, dlatego zdecydowaliśmy połączyć je w jedną kategorię maszyn wyścigowych, opisując tylko nieliczne różnice.
Nie zepsujemy suspensu, pisząc już teraz, że parametry rowerów wyścigowych i długodystansowych się różnią. Tego się spodziewaliśmy, ale celem naszego zestawienia jest pokazanie, jakie są obecnie standardy dla obu klas. Uwidaczniają największe różnice między klasami, dzięki nim przybliżamy, jaki mają wpływ na charakter roweru, efektywność i komfort jazdy. Świadomy zakup powinien opierać się na rzetelnej analizie poniższych danych i wyborze roweru, którego charakter będzie najbardziej odpowiadał realnym potrzebom użytkownika.
W bB#5/2019 opublikowaliśmy artykuł o tym co i w jaki sposób mierzymy oraz dlaczego nie bazujemy na danych producentów.
DŁUGOŚĆ R...