Dołącz do czytelników
Brak wyników

Testy , Rowery

27 czerwca 2019

Giant Defy 2019

0 148

Wróciliśmy z włoskich Alp, gdzie Giant zaprezentował czwartą generację szosówki długodystansowej Defy, która będzie dostępna w przyszłym sezonie. To najpopularniejszy rower szosowy Gianta, więc nie dziwi, że wszelkie zmiany wprowadzane są ostrożnie i różnice między generacjami są subtelne.

Najbardziej widać je w kokpicie, który w wersji Advanced Pro będzie zintegrowany – linki i przewody są w większości schowane w specjalnym mostku Contact SL Stealth podobnym do tego z Propela 2-giej generacji i główce ze specjalnymi sterami i widelcem. W modelach Advanced mostek, stery i widelec są standardowe, linki przerzutkowe wchodzą w ramę za mostkiem a do tylnego hamulca z boku główki. Wszystkie modele Defy wyposażone będą w tarcze hamulcowe i osie przelotowe 12 mm oraz zaciski Flat Mount. Wszystkie modele oryginalnie złożone będą na oponach bezdętkowych – standard, który Giant wprowadził już w 2017. Niezależnie od modelu Defy wygląda teraz minimalistycznie.

 

Nowością są w pełni carbonowe widelce OverDrive 2 (pogrubione 1 1/4 na 1 1/8 cala) we wszystkich modelach – dotychczas było to rozwiązanie zarezerwowane dla Advanced Pro. Rowery firmowo wyposażone będą w opony o szerokości 28c na które można też założyć błotniki mocowane w ukrytych gniazdach, ale pomieszczą nawet 32c (bez błotników). Nowością jest zastosowanie tłumiącej wibracje technologii D-Fuse w kierownicy.

Dotychczas przekrój o kształcie wielkiej litery „D” od 2014 z powodzeniem stosowany był w poprzedniej generacji Defy i cyklocrossowym TCX. Teraz w Defy taki przekrój będzie też miała kompaktowa kierownica oferując 10% więcej elastyczności przy obciążeniach w dół i 30% w górę. W zależności od modelu carbonowa (Advanced Pro), albo aluminiowa (Advanced). Zaletą jest zastosowanie standardowego okrągłego łączenia z mostkiem 31,8 mm. Niezależnie od modelu stopień tłumienia wibracji kierownic D-Fuse reguluje się kątem obrócenia w mostku (zakres +/- 5 stopni) – przekręcenie kierownicy do góry zwiększa tłumienie, w dół - usztywnia. Najwyższym modelem Defy do tego roku była wersja Advanced SL ze zintegrowaną sztycą ISP. Ta linia nie będzie kontynuowana w 2019. Prosi będą mogli wybrać się do Roubaix na TCR (jak zrobił to Tom Dumoulin podczas tegorocznego TdF), albo wsiąść na Advanced Pro, który i tak jest bardzo lekki – w fabrycznej konfiguracji z...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy