Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

12 lipca 2021

NR 51 (Lipiec 2021)

GIANT Revolt Advanced 3

90

Najtańsza kompozytowa gravelówka w ofercie Gianta. Cały przedni trójkąt ramy to jeden element wykonany przy użyciu opatentowanej technologii Modified Monocoque Construction. Charakterystycznie mocno opadająca górna rura wskazuje, że podobnie jak w modelach szosowych rama zaprojektowana została zgodnie z koncepcją Compact Road, wymyśloną i wprowadzoną przez Gianta w latach 90. XX w. Dzięki niej oba trójkąty ramy mogą być mniejsze i lżejsze, znacząco zwiększa się też przekrok, cecha bardzo przydatna w rowerze terenowym, jakim jest przecież gravelówka. Projekt ramy uwzględnia wszystkie aktualne rozwiązania, a dodatkowo jest też zintegrowana z dolną rurą osłona X-Defender – taka jak stosuje się w rowerach MTB. Jest też system mocowania wyposażenia dodatkowego, np. bagażnika. Tylko kwestię gniazd na koszyki potraktowano po szosowemu – przewidziano tylko dwa. Sztywność Revolta na tle konkurencji wypada przeciętnie, ale obiektywnie rzecz biorąc, wyniki zarówno ramy, jak i układów sterowania mieszczą się w zakresie średniej i zadowolą większości użytkowników. Podobnie sytuacja ma się z wynikami kół, niższą sztywnością przedniego należy przejmować się tylko w przypadku agresywnego stylu jazdy przy skrajnych zakresach siatki centylowej gabarytów ciała lub ekspedycyjnego obciążania bagażem. Wynik porównania mas nie wygląda korzystnie dla Revolta, ale zwróćcie uwagę na to, jak ciężkie ma opony! Chcąc odchudzić zarówno koła, jak i cały rower, należy zastąpić bardzo ciężkie seryjne opony Gianta jakimś lżejszym modelem, można zyskać łącznie 300–400 g, a to naprawdę dużo.
 

POLECAMY

1. Kierownica Contact XR D-Fuse w górnej części, zaraz za mostkiem, ma przekrój w kształcie litery D, dzięki czemu wzrasta jej podatność na ugięcia (wykorzystano tę samą technologię co w sztycy D-Fuse). W porównaniu do klasycznych modeli ma o 10% większą podatność na amortyzujące wstrząsy ugięcia w dół, ale przy tym również o 30% większą sztywność podczas ciągnięcia kierownicy w górę, co przekłada się na lepszą efektywność podczas sprintów lub podjazdów. Contact XR ma też o 50 mm szerszy dolny chwyt oraz pięciostopniowe odgięcie do tyłu, poprawiające ergonomię górnego chwyty. 
2. Wspornik siodła D-Fuse jest kompozytowy i ma przekrój w kształcie litery D. Dzięki tylnemu spłaszczeniu ma możliwość odginania się do 12 mm, amortyzując wstrząsy i wibracje. Śruba zacisku siodła jest estetycznie ukryta pod gumową uszczelką. W ramie wokół opony jest sporo wolnego miejsca, ponieważ jej kompatybilność sięga szerokości 45 mm.
3. Ciąg dużych płaskich klocków na szczycie bieżnika opon Crosscut AT1 ma za zadanie minimalizować opory toczenia, dlatego najlepiej sprawdzą się na asfalcie i utwardzonych nawierzchniach. Słabą cechą opon jest ich duża masa oraz wysokie minimalne ciśnienie 50 PSI, które kłóci się z ideą systemu bezdętkowego. Konkurencyjne opony pozwalają na jazdę nawet z ciśnieniem 35 PSI.
4. Widelec w całości wykonany jest z kompozytu, z rurą sterową włącznie, ma też gniazda umożliwiające montaż wyposażenia turystycznego. Hamulce GRX są wyposażone w klocki Ice-Tech, co będzie miało pozytywny wpływ na skuteczność hamulców na długich zjazdach.
Revolt ma dość wysoko zawieszoną kierownicę i oferuje wygodną, zrelaksowaną pozycję, dlatego najlepiej sprawdzi się w przygodowej jeździe długodystansowej. Nie można mu jednak odmówić także zadziornego charakteru, na który wskazują kąt główki oraz ciąg widelca. Wbrew pozorom 10-rzędowa kaseta to standard na tej półce cenowej, choci...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy