Uliczne kryterium lub nawet wyścig etapowy w salonie
Zwift to wirtualny świat, w którym można się poruszać przy pomocy avatara kontrolowanego trenażerem. To obecnie najpopularniejszy i najszybciej się rozwijający się serwis, mimo, że podobne opcje mają inne, mniejsze platformy. W Zwifcie dostępnych jest kilka światów – wirtualne reprezentacje prawdziwych tras wyścigów – po centralnym Londynie i okolicach, mistrzostw świata z 2015 w Richmond, USA, mistrzostw świata w Innsbrucku z 2018 oraz wirtualna wyspa Watopia bardzo luźno oparta na prawdziwym miejscu na południowym Pacyfiku. W każdym ze światów można wybierać trasy o różnej długości i ilości podjazdów. Podobnie jak w grach MMO (massively multiplayer online game) w rodzaju World of Warcraft, wszyscy użytkownicy w danym świecie są dla siebie widoczni i mogą ze sobą współdziałać. W Zwifcie inne widoczne jadące postacie, to prawdziwe osoby używające platformy w tym samym czasie. Kierunek jazdy po drogach w Zwift można kontrolować z klawiatury, ale wygodniej aplikacją na telefonie – eksperymentalnie możliwe jest też kierowanie przez skręcenie kierownicą na której zamocowany jest smartfon. Prędkość w wirtualnym świecie jest odzwierciedleniem wysiłku na trenażerze – konkretnie ilości generowanych W/kg. Można po prostu jeździć, można dołączyć do grupy (wirtualny opór powietrza spada), wziąć udział w jednym z zaplanowanych wyścigów, lub uruchomić sesję treningową wybraną z katalogu, stworzoną samodzielnie lub zaimpo...