![]()
Orbea Terra nigdy nie była rowerem wyścigowym i nie jest też takim w swojej aluminiowej wersji. To raczej rower "po prostu do jeżdżenia", ale powinien dobrze sprawdzić się też w bikepackingowych wyprawach - Terra posiada dodatkowe mocowania na tylny bagażnik na sakwy, idealne na dłuższe przygody. Dzięki hydroformowanej ramie i zoptymalizowanemu doborowi wymiarów rur, aluminiowa Terra, wg zapewnień producenta, daje komfort i kontrolę porównywalne z karbonowymi odpowiednikami.
W sprzedaży dostępne będą trzy modele aluminiowe.
![]()
![]()
![]()
Szutry od podstaw
Zarówno wersje karbonowe, jak i aluminiowe są wyposażone w punkty mocowania błotników i trzech bidonów, natomiast aluminiowe modele Terra posiadają specjalne punkty mocowania tylnego bagażnika, idealnego na długie wyprawy.
![]()
![]()
Dwa materiały do budowy ramy, jeden do budowy widelca
Nowe aluminiowe modele Terra są wykonane z hydroformowanego aluminium opracowanego przez Orbea. Podczas procesu projektowania inżynierowie określają kształt i grubość aluminiowych rur, aby zwiększyć ich wytrzymałość i odporność na niepożądane ugięcia skrętne. Aby zmniejszyć wagę, wiele rur jest cieniownych, dzięki czemu są lżejsze w środkowej części, z dala od naprężeń związanych z połączeniami i spawami.
W rowerach Terra z włókna węglowego i aluminium zastosowano kilka wspólnych technologii, między innymi widelec OMR z włókna węglowego wykonany w systemie monocoque. Podobnie jak w przypadku wersji karbonowych, widelec ten ma oferować najlepsze połączenie komfortu, dostatecznego prześwitu na opony i sztywności skrętnej.
Większe możliwości Terry
Dla poszukujących prędkości i wydajności na nierównych drogach, Terra dostępna jest na kołach 700c i z oponami o szerokości do 45 mm. Ci, którym zależy na komforcie i przyczepności, zwłaszcza w lekkim bikepackingu, mogą zdecydować się na koła 650B i opony 50 mm.
W przeciwieństwie do większości rowerów gravelowych, rama Terra w obu wersjach pozwala na zastosowanie szerokiego zakresu przełożeń i opon bez utraty prześwitu. Asymetryczny układ dolnych rurek tylnego trójkąta oznacza, że możliwy jest wybór dowolnego napędu w systemie 1x lub 2x (z mniejszą tarczą do 34 zębów).
![]()
Geometria dostosowana do warunków terenowych
Podobnie jak karbonowa Terra, również wersja aluminiowa jest dostępna w sześciu rozmiarach, od XS do XXL.
Obie wersje mają niemal identyczną geometrię, a każda z nich koncentruje się na precyzyjnym prowadzeniu i komforcie. Krótkie dolne rury tylnego trójkąta zapewniają przyspieszenie i prędkość, a nisko położony środek suportu będzie zapewniał stabilność i kontrolę na nierównym terenie. Reach Terry jest na tyle długi, aby można go było połączyć z krótkim mostkiem.
![]()
Więcej informacji na stronie dystrybutora rowerów ORBEA.