Goście z Wisconsin starali się parametrami ramy maksymalnie zbliżyć się do Slasha. Kąt główki ramy to 64,6 stopnia (pozycja Low). Wrażenie robią wartości zasięgu ramy – w rozmiarze L to aż 491,3 milimetry. Przeprojektowana dolna rura pomieści teraz nową baterię Boscha o pojemności 750 Wh (wyjątkiem jest rozmiar S, gdzie ze względu na ograniczenia konstrukcyjne pozostaje 625 Wh), wciąż z systemem bocznego załadunku RIB zabezpieczonego zamkiem Abusa.
Średnicę sztycy zwiększono do 34,9 milimetrów. Nowością jest możliwość konwersji na mulleta, za pomocą Mino Linka w widełkach wahacza. Po takim zabiegu niezbędna jest wizyta u autoryzowanego dealera w celu wgrania nowego software’u silnika. System napędu Boscha 4 generacji wzbogacony został o nową manetkę i kompatybilność z aplikacją eBikeFlow, za jej pośrednictwem wreszcie można zmieniać parametry wspomagania, pozwala ona podglądnąć aktualne parametry, a także rejestrować jazdę.
Bosch aktualnie pracuje nad kompatybilnością ze Stravą i Komootem. Z nowego wyświetlacza Kiox zniknęły przyciski, jego pracą steruje się za pośrednictwem manetki. To, ze Rail aspiruje do miana agresywnego super enduro potwierdza możliwość montażu widelca o skoku 170 milimetrów.
Kolekcję zmodernizowanych Raili otwiera wszystkomający model 9.9. Na pokładzie znajdziemy sensory Air i Tire Wizz, informujące, kolejno o właściwym ciśnieniu w komorach powietrznych zawieszenia i oponach. Air Wiz za pomocą zielonej i czerwonej diody pokazuje nam, czy w naszych amortyzatorach znajduje się uprzednio predefiniowana ilość powietrza. Na tej samej zasadzie działa sensor Tire Wizz zamontowany na systemowych węglowych kołach Bontrager Line Pro 30.
Trek pozostawia dowolność w wyborze napędu. 9.9 będzie dostępny zarówno z bezprzewodową grupą X01 AXS jak i grupą dla fanów Shimano. Wyboru nie ma w kwestii amortyzacji; w obu wersjach widelec to Rock Shox Zeb Ultimate dysponujący 160 milimetrami ugięcia i damper Super Deluxe.
Nieco bardziej przyjaznym dla kieszeni jest model 9.8 oferowany również w dwóch wariantach napędu.
9.8 GX AXS z bezprzewodową grupą GX, widelcem Zeb Select +, damperem Super Deluxe Ultimate, aluminiowym zestawem kół Bontrager Line Comp 30 i karbonową kierownicą Bontragera wyceniany na 45 999,00 zł. 42 999,00 złotych to z kolei kwota jaką możemy przeznaczyć na wersję 9.8 z mechaniczną grupą XT M8100.
Więcej informacji na stronie TREK