Wrażenia z jazdy
W testowanym rozmiarze M kierownica jest nisko, a pozycja ma sportowy charakter. Bez względu na ustawienie geometrii przy pomocy widelca Twintip, Ruut zachęca do szybkiej jazdy, mocnego pedałowania i agresywnego pokonywania zakrętów. W skręcie, zarówno na szosie, jak i w terenie, jest precyzyjny, ale przewidywalny i nienerwowy. Nie bez przyczyny piszemy „w terenie”, bo na tym rowerze bez obaw można zapuścić się poza szutry i utwardzone drogi. Kręte ścieżki w górę i w dół, nawet z dużą szybkością, pokonuje się z szerokim uśmiechem, który znika dopiero tam, gdzie prawdziwym, a nie wydumanym ograniczeniem jest szerokość opon, brak amortyzatora i wysokość siodła. Konkretnie – na luźnych kamieniach, dużych korzeniach i bardzo stromych, terenowych zjazdach. Strome podjazdy o ograniczonej przyczepności wymagają doświadczenia i spokoju. Krótki tylny wide...