Zwycieska maszyna
Choć forma ramy narzuca pierwsze wrażenie, to głównym celem projektantów było stworzenie kolejnej zwycięskiej maszyny dla zespołu Scott SRAM MTB Racing w składzie Nino Schurter, Kate Courtney, Andri Frischknecht, Lars Forster i Thomas Frischknecht.
Integracja
Przed trzema laty Scott kupił szwajcarską manufakturę Bold wraz z patentem na integrację dampera w ramie. To idealnie pasowało do innych rozwiązań integrujących, jakie miał w portfelu rozwiązań Scott. W sumie daje to zupełnie nową jakość w realizacji marzenia o rowerze, w którym gładka struktura zewnętrzna tworzy stelaż dla umieszczonych pod spodem mechanizmów.
Elastyczność platformy
Na bazie identycznej ramy Scott będzie produkował dwa całkowicie różniące się temperamentem i charakterami maszyny. Spark RC będzie wyczynowym ścigaczem w dziewięciu modelach. Model o symbolu 900 będzie rowerem ścieżkowym, a po testach śmiem twierdzić że wręcz ocierającym się o enduro. W tej wersji będzie miał az 13 modeli. Co ciekawe Scott równolegle do wersji kompozytowej opracował śmiałą ramę spawaną z aluminium, która nie tyle nawiązuje kształtem, co wręcz imituje wykonaną z carbonu strukturę.
Poniżej prezentujemy kilka modeli i specyfikacje oraz geometrię nowych Sparków.
Scott Spark RC World Cup AXS
Na radiowym napędzie XX1 AXS od SRAMa i najwyższym RockShox Sid. Na tym cudeńku pewnie zobaczymy całą ekipę Scotta podczas edycji Pucharu Świata w Leogangu i poźniejszych.
Spark RC SL Evo
Tu trochę niżej osprzętowo, ale to wciąż najwyższa półka: X01 AXS i superlekkie karbonowe koła Syncrosa.
Wsród książąt znalazła się też aluminiowa wersja Spark 900 dla ludu.
Dogłębny opis projektowania roweru, jego test i wywiady z konstruktorami i Nino Schurterem znajdziecie w lipcowym bikeBoardzie.