Pomysł na zintegrowaną skrzynię biegów w rowerze nie jest nowy. Jest ich na rynku mnóstwo – głównie w formie popularnych w rowerach miejskich tylnych piast z przekładniami planetarnymi. Ze względu na kilka kluczowych wad, z dużymi oporami mechanicznymi na czele, rozwiązania z przekładniami zębatymi, praktycznie nie występują w rowerach sportowych. Patent Shimano daje nadzieję na wyeliminowanie większości problemów.
Nie wiadomo, czy Shimano chce opatentować rozwiązanie, żeby zablokować potencjalne ruchy konkurencji, czy planuje rzeczywiście wypuścić taki produkt. Póki nie pojawią się takie produkty, trudno wyrokować, czy rozwiążą jakieś istniejące problemy, czy tylko stworzą nowe. Lepsze jest wrogiem dobrego, ale nie jest oczywiste, że jest rynek na wewnętrzne przekładnie rowerowe. W 2016 r. Pinkbike zorganizował wśród internautów wielki sondaż na temat zadowolenia z napędu MTB i uszkodzeń tylnej przerzutki: 65% respondentów nie miała problemów nigdy lub w ciągu ostatnich dwóch lat, a aż 90%...