Dołącz do czytelników
Brak wyników

SRAM NX Eagle

Artykuł | 8 marca 2019 | NR 22
555

Orzeł sfrunął na jeszcze niższą półkę cenową. Po wejściu na rynek „przystępnej” cenowo grupy GX Eagle, można było się spodziewać NXa opartego o podobne pryncypia. Tak jak w 11-rzędowych napędach, NX Eagle ma kasetę kompatybilną z klasycznymi bębenkami Shimano. Dlatego najmniejszy tryb ma 11 z. (o jeden ząb więcej niż w Eagle GX) czyli zakres jaki oferuje nowy 12-rzędowy NX jest mniejszy (11/50 z.). Wszystkie zębatki są stalowe, a 4 największe połączone są za pomocą aluminiowego pająka. Co ciekawe, producent deklaruje że jest to jedyna kaseta z grupy Eagle, która bez trudu sprosta zwiększonym obciążeniom występującym w rowerach elektrycznych. Jest jeszcze cięższa niż GX – 615 g – ale ma kosztować 110 EUR. Ramiona korby zostały wykonane z aluminium serii 6000 i po wewnętrznej stronie są mocno wyfrezowane. Zębatka jest stalowa, co ma zapewnić dużą żywotność. Oczywiście ma identyczny profil zębów X-SYNC™2 dla cichej i precyzyjnej pracy, bez spadania łańcucha. Oś wykonano w nowej technologii DUB co wymusza stosowanie łożysk suportu w tej samej technologii. Zestaw waży 705g (175mm, 32 z.), cena: 116 – 135 EUR. Manetka występuje wyłącznie w wersji Trigger i wykonana została przy użyciu większej ilości plastiku. Masa: 112 g. Cena: 38 EUR. Podobnie przerzutka różni się od wersji GX...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy