Nazwa modelu kojarzy się z topowym i bardzo ekskluzywnym rowerem na węglowej ramie, słynnej z płynności jazdy po nierównych drogach i amortyzacji siodełka i kierownicy w systemie Isospeed.
Byliśmy nim zafascynowani i dlatego postanowiliśmy sprawdzić jak spisuje się prostsza i zdecydowanie tańsza wersja oparta na aluminiowej ramie z węglowym widelcem i bez żadnych systemów tłumiących drgania. Co prawda Trek przy opisie widelca używa określenia Isospeed, ale nie ma w nim żadnego mechanizmu do rozpraszania drgań, ma wystarczyć odpowiedni układ włókien.
Czy w budżetowej konstrukcji Treka został zachowany charakter bolida, którego test opublikowaliśmy w magazynie bikeBoard #3/2017? Pierwsze kilometry po płaskim pokazały, że Domane AL 3 wcale nie jest rowerem dla emeryta. Pozycja jaką zajmuje kolarz nie różni się dużo od tej na wyścigowej Emondzie. Jest na tyle sportowa, że jazda jest bardzo - jak na cenę roweru - efektywna.
Wielogodzinne przejażdżki nie spowodują jednak nadmiernego bólu pleców. Nawet 130 km runda dookoła Babiej Góry z przewyższeniem 1700 m nie wzruszyła naszego już dość dojrzałego naczelnego. Stwierdził, że jeśli dla kogoś pozycja będzie zbyt agresywna to po podłożeniu podkładek pod mostek każdemu będzie wygodnie. Rower ma a...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!