Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ekwipunek

20 września 2022

NR 63 (Wrzesień 2022)

Bontrager Kovee RSL 30 TLR Boost 29”

0 150

Cena: 10 998 zł (komplet)
Masa: 570/667 g (przednie/tylne)
Trek Bikes, www.trekbikes.com/pl

 

Zaraz po premierze nowych topowych kół do XC mieliśmy okazję je przetestować. Trzeba przyznać, że dane robią wrażenie. Zarówno masa kompletu wynosząca 1237 g (Trek podaje 1199 g), jak i wewnętrzna szerokość obręczy 29 mm zdecydowanie wpisują się w najnowsze trendy. Do niedawna taka szerokość obręczy zarezerwowana była dla rowerów typu enduro. Pogoń za niższą masą bez utraty użyteczności na technicznych trasach widoczna jest od kilku sezonów. Bontrager bardzo mocno komunikuje, że są to najlżejsze koła do MTB w historii. Oczywiście jest sporo lżejszych kompletów, w redakcji „bikeBoardu” było ich kilka, co nie zmienia faktu, że wynik jest świetny. Budowa kół jest bardzo klasyczna, seryjne piasty DT Swiss 240 EXP, proste szprychy to topowy model Sapim CX Ray, są płaskie i bardzo lekkie. Tak zbudowana jest zdecydowana większość kół z wyższej półki, ponieważ są to sprawdzone i bezawaryjne komponenty z górnej półki. Piasty są lekkie, dobrze uszczelnione i w pełni serwisowane. Wyróżnikiem jest jednak bardzo szeroka obręcz wykonana z włókna węglowego OCLV, która dzięki specyficznej konstrukcji waży jedynie 315 g. Niski, liczący zaledwie 22 mm profil umożliwił tak radykalną redukcję masy. Przejdźmy do jazdy, która jest prawdziwą przyjemnością. Koła bez dwóch zdań sprawiają, że rower jest dynamiczny. W głównej mierze dzięki niższej masie rotacyjnej. Każde depnięcie powoduje reakcję roweru, dzięki temu podczas wyścigu łatwiej można odskoczyć od rywali. W cross-country takie właściwości są bardzo pożądane. Na zjazdach największą zaletą jest to, że można założyć szeroką gumę, która będzie się stabilnie i szeroko wspierała na rantach. Dzięki temu jazda z ciśnieniem rzędu 1,7 barów jest bezpieczna i daje sporo przyczepności. Obręcz została tak zaprojektowana, aby mimo niskiej masy była wytrzymała. Wzmocnili ranty po to, by przy lekkich dobiciach nie została uszkodzona. Niski profil z jednej strony ułatwia zaprojektowanie lekkiej obręczy, o czym pisałem wcześniej, ale z drugiej strony trudno jest zachować odpowiednią wytrzymałość kół. Konieczność zastosowan...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy