Dołącz do czytelników
Brak wyników

Bontrager XR2 Team Issue TLR

Artykuł | 13 czerwca 2019 | NR 31
173

Cena: 189 zł
Masa: 666 g
Trek, www.trekbikes.com

Typowo terenowy model z wyraźnym, wysokim bieżnikiem, który powinien sprostać realiom polskiego klimatu. Opony te występują w kilku szerokościach i wersjach, ale my testowaliśmy wersję XC, czyli 29 x 2,2”. Jak na wersję tubeless nie jest przesadnie ciężka (666 g), zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że nie jest to opona do szybkiej jazdy po twardych nawierzchniach. XR2 wyposażona jest w dodatkową nylonową wkładkę Inner Strength zwiększającą wytrzymałość ścian bocznych, co jest podstawowym wymogiem dobrej opony przeznaczonej do kolarstwa górskiego. Producenci przewidują maksymalne ciśnienie na poziomie 55 psi, nam zależało jednak na jak najniższym ciśnieniu, gwarantującym optymalną trakcję na nierównościach i sztywność opony w zakrętach. Dla kolarza ważącego 70 kg stosowane były ciśnienia: 26 psi przód i 29 psi tył. Takie ustawienia gwarantowały optymalną pracę w terenie i umożliwiały szybkie przemieszczanie się po drogach dojazdowych do lasu. Suchy początek roku ograniczał nam trochę pole testowe, jeśli chodzi o zachowanie opony w błocie, a rower wracał zazwyczaj tylko zakurzony. Nie zmieniało to faktu, że XR2 wydawała się niezłomna i dawała niebywałą, niezmierzoną przez nas do końca kontrolę w zakrętach. Używana przez dobre dwa miesiące, nigdy nie poddała się przechyłom, które jej zaproponowaliśmy. Duża w tym zasługa bardzo gęsto ułożonych klocków na bokach. Osobiście nie jestem zwolennikiem s...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy