Pablo Carrasco wyciąga dłoń na przywitanie. Nie przeszkadza mi to, że jest usmarowana, ale on nagle się mityguje i próbuje uniknąć uścisku. Bezskutecznie. Witaj, to ty byłeś tym dziennikarzem, który pierwszy odwiedził nas na stoisku – stwierdza Pablo Carrasco.
Rzeczywiście, pierwszy słuchałem o 1x13 i – mówiąc szczerze – przyjąłem zaproszenie do Madrytu na to spotkanie, licząc na możliwość testu grupy. Zdradzając zaś cały suspens – właściwie dostąpiłem takiej możliwości. Najpierw jednak muszę wyjaśnić trzy kwestie.
Po pierwsze, test polegał na tym, że niemal w tajemnicy podebrałem rower hiszpańskiego konstruktora i ruszyłem po idealnie gładkiej nawierzchni… biur Rotora. Objechałem dział marketingu, skręciłem przy obsłudze gwarancyjnej w prawo i po udanej redukcji pomachałem paniom z księgowości, kiedy znowu zbliżyłem się do marketingowców, zmultiplikowałem i „pełnym piecem” pokonałem drzwi działu projektowego, zgrabnie ominąłem pustą salę narad i wjechałem do warsztatu. Po drugie, Pablo Carrasco zapytał mnie wtedy, jak działa 1x12. Zbaraniałem. Okazało się, że ten prototyp służy do badania trwałości przy źle ustawionej linii łańcucha na kasecie 1x12. Jakby tego było mało, po chwili weszła do pokoju Rosa de las Heras, szefowa globalnego marketingu, i poprosiła bardzo delikatnie: Mógłbyś się wstrzymać z pisaniem o 1x13? Wszystko, co tutaj widzisz, to prototypy w różnym stadium rozwoju.
A Pablo jest jak genialny wynalazca i nie ma hamulców w dzieleniu się informacjami. Proszę.
Yyy, no dobrze, ale o czym w takim razie będzie ten wywiad? – zapytałem.
Na to temperamentny Hiszpan powiedział jak wujaszek w groteskowej komedii:
To może najpierw mała przejażdżka?
To był dobry pomysł, ponieważ już w trakcie tej przejażdżki dowiedziałem się, po co im te nowe koła, które przepięknie terkotały i momentalnie zazębiały się na podjazdach. Carrasco, ciężko dysząc na podjeździe, wytłumaczył, że dla każdej kasety szerszej niż 12 rzędów potrzeba specjalnej piasty. Po prostu szerokości się nie zgadzają, i koniec. Już dwunastki wymagają specjalnych zabiegów, założyciele Rotora prędzej czy później spodziewają się j...