Co nowego w Mavic?
Nowa kompozytowa konstrukcja obręczy o nazwie Adaptive Layup uwzględnia strategiczne umieszczenie warstw, dodatkowe warstwy carbonu wzmacniające otwory na szprychy i ręczne usuwanie pęcherza rozpychającego kompozyt w czasie formowania z wnętrza obręczy, bo wyklucza pozostawienie jego fragmentów. Względem ubiegłorocznych obręczy Crossmax Pro C nowe z Adaptive Layup są o 70 g lżejsze i pozwalają uzyskać masę 340 g na sztuce.
W nowych kołach zastosowano piasty ze sprzęgłem kłowym: ID 360 pozwala zastosować osie o średnicy zewnętrznej 17 mm, czyli aż o 2,5 mm większej niż u konkurencji. Dzięki temu Mavic może się poszczycić zwiększeniem sztywności osi aż o 35%. A to jest bardzo ważne dla trwałości i niezawodności piasty.
Ciekawostką jest specjalna wkładka tłumiąca dźwięk wolnobiegu. Można ją usunąć dla uzyskania rasowego terkotu. Drugą z ciekawostek jest to, że szprychy zarówno przedniego, jak i tylnego koła mają tę samą długość, co ma prowadzić do łatwości serwisowania.
Crossmax SL Ultimate to wyczynowy model z obręczami o szerokości wewnętrznej 25 mm i takiej samej wysokości profilu, zestaw ma ważyć 1340 g, a koła mają kosztować 1850 euro. Dostępne będą jeszcze wersje R, S oraz bazowa, bez rozszerzenia literowego.
Więcej podobnych BB info szukajcie TUTAJ.