Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

16 października 2019

NR 35 (Październik 2019)

Merida Silex+ 6000

0 61

Imponuje mi brakiem napinki na mechanizmy amortyzujące, wyginające się rurki tylnego trójkąta czy izolowane główki ramy. Komfort i amortyzacja biorą się głównie z opon, a możliwości terenowe potrafią zaskoczyć niejednego górala.

Merida Silex+ to nowość w tajwańskiej kolekcji na 2020 r. Węglowa rama jest identyczna jak w zwykłym modelu Silex. Tolerancja widełek na opony o szerokości 50 mm pozwala w wersji z włókien węglowych na montaż bardzo szerokich opon. „Plusowy” Silex z agresywnymi liniami ramy, wysoką, masywną główką ramy i balonowymi gumami już od początku budzi zaufanie. Do wyboru mam dwie pętle testowe: szutrową i MTB. Mimo, że kierownica typu baranek z delikatną flarą daje mi do zrozumienia, że siedzę na gravelu, trochę na przekór wybieram pętlę MTB. Sylwetka jak we wszystkich rowerach Silex jest wyprostowana i zbliżona do pozycji na rekreacyjnym rowerze górskim. Należy przypuszczać, że będzie idealnym wyborem na długie wyprawy. Silex+ po asfalcie sunie pewnie i lekko, ale osiągnięcie wyższej prędkości wymaga większego wysiłku niż w klasycznym odpowiedniku... i chyba na tym minusy szerokich opon się kończą. Kendy Flintridge w rozmiarze 650 x 45 wyraźnie zmiękczają nierówności asfaltu, sprawiając, że nawet najeżdżając na poprzeczne bruzdy, plomby nie wypadają nam z zębów. Bieżnik nie jest zbyt agresywny, ale zapewnia dużą przyczepność i nie podnosi tętna, gdy nieopatrznie wjedziemy w kamienisty rockgarden. Największa czterdziestodwuzębowa koronka jedenastorzędowej kasety wraz z trzydziestoośmiozębowym blatem ułatwiają zdobywanie wysokości, nawet gdy robi się...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy