![]()
Co zostało ze starego?
Nowy Spectral nadal ma skok 150 mm i trójfazowe zawieszenie, dokładnie tak jak jego poprzednik na mniejszych kołach. Nie zmieniła się pozycja dampera - pozostała w poziomym usytuowaniu.
Co nowego?
Cała reszta! Nowa jest w pełni karbonowa rama o zmienionej geometrii. Nowa rama waży w tej chwili niecałe 2600 g. Nowy Spectral ma bardziej płaski kąt natarcia widelca, zwiększył się reach, a rura podsiodłowa stała się bardziej pionowa - to obecnie typowy trend, który obserwuje się w większości rowerów trailowych. Takie zabiegi sprawiają, że rower lepiej zjeżdża, gdyż łatwiej pokonuje przeszkody przed przednim kołem, jest stabilniejszy, oraz efektywniej podjeżdża.
![]()
Poniższa tabela przedstawia podstawowe wymiary. Łamane wartości to pomiary uzyskane przy dwóch różnych położeniach flip chipa - elementu w tylnym trójkącie umożliwiającego zmianę kąta nachylenia główki ramy i rury podsiodłowej o 0,5 stopnia oraz zmianę wysokości suportu o 8 mm. Dwie różne wartości 150 mm i 160 mm to skok widelca w zależności od wersji wyposażenia, wersje na Foxie oferują 160 mm skoku przedniego amora (tył w obu wersjach 150 mm).
![]()
Canyon deklaruje, że nowa rama jest lżejsza od poprzedniczki oraz zyskała jeszcze wyższą sztywność. Przy bardzo dobrym współczynniku sztywnosci do wagi, Spectral przeszedł testy wytrzymałościowe w kategorii 4, co oznacza, że ten trailowy rower z powodzeniem poradzi sobie na trasach enduro i w bike parku na sporych hopach. Wyższa kategoria 5 określa rowery zdatne do zawodów klasy Pucharu Świata DH oraz Red Bull Rampage.
Dla przykłądu sztywność główki ramy skoczyła z 55 Nm/stopień w starym Spectralu do 65 Nm/stopień w nowym.
Mniej problemów na warsztacie
Canyon wprowadza również kilka innowacji podpatrzonych u mechaników pracujących z zawodnikami w czasie Pucharu Świata w DH, mianowicie gwintowane otwory piwotów zawieszenia, w których gwinty są wymienialne, jeśli tylko ulegną uszkodzeniu. Dodatkowo uszczelnione łożyska sprawiają, że rower spędza mniej czasu zawieszony na stojaku w warsztacie.
Specyfikacja
![]()
Więcej informacji znajdziesz na stronie