Okulary rowerowe do 400 złotych

Ekwipunek Otwarty dostęp

Okulary rowerowe są jednym z najważniejszych elementów stroju kolarza. Podczas gdy koszulka czy skarpetki, nawet gdy nie są wyprodukowane z najlepszych materiałów, wciąż będą spełniać swoją funkcję, to okulary mają wpływ nie tylko na komfort, ale też na zdrowie i bezpieczeństwo.

To element porównywalny do kasku. Nikt z nas nie wyobraża sobie już poruszania się bez odpowiedniego zabezpieczenia głowy. Kask jest nieodzownym elementem jazdy, czy to na szosie, czy MTB. Wbrew pozorom również w mieście, na bezpiecznych ścieżkach rowerowych, kask stanowi ochronę, która może decydować o być albo nie być naszej czaszki. Czy to samo dotyczy okularów? Czy mogą nas w jakiś sposób uratować? W ogóle po co nam okulary?

Chroń oczy

Na rowerze zmysł wzroku odgrywa kluczową rolę. To dzięki temu, że widzimy, możemy poruszać się bezpiecznie, reagować na przeszkody, na zmieniającą się nawierzchnię i innych użytkowników. Wzrok pozwala nam oszacować prędkość, dostosowywać styl jazdy do warunków. Na rowerze można sobie poradzić bez węchu, słuchu i zmysłu smaku, ale bez wzroku jazda staje się niemożliwa. Dlatego ważne jest, by zapewnić oczom maksymalną ochronę i nie narazić ich na uszkodzenie podczas jazdy. 

Wirujące powietrze

Okulary stanowią barierę między otoczeniem a gałkami ocznymi użytkownika. To dzięki okularom oczy mniej cierpią narażone na wiatr, który nawet w czasie bezwietrznej pogody, z racji prędkości kolarza, uderza w gałki oczne, powodując dyskomfort. Wraz z powietrzem do oczu niezabezpieczonych okularami dostają się drobinki kurzu i pyłu, owady, źdźbła trawy poderwane przez wiatr i inne małe przedmioty, które mogą (choć nie muszą) uszkodzić powierzchnię oka. W czasie długich jazd na szosie oczy niechronione okularami, które ograniczają cyrkulację powietrza w ich pobliżu, zaczynają piec i łzawić, pojawia się zaczerwienienie, które może nie ustąpić, nawet gdy ostatecznie oczy odpoczną od wiatru po skończonej jeździe. Bardzo ważne zatem jest, by okulary były dobrze dopasowane do kształtu głowy. 
Można powiedzieć, że im większa powierzchnia szkła, tym mniej powietrza będzie dostawać się pod soczewkę i drażnić oko. Nie jest to jednak zasada, którą można przyjąć za pewnik i najlepszym sposobem sprawdzenia skuteczności okularów jest jednak test podczas jazdy. Nie zawsze bowiem duża powierzchnia szkła będ...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy