Przy projektowaniu inżynierowie są w stanie obliczyć siłę potrzebną do właściwego dokręcenia na poziomie wykluczającym ryzyko zniszczenia połączenia. Przypadek jednego z kolegów, któremu na zawodach triathlonowych, z powodu zbyt lekko skręconego zacisku, sztyca wsunęła się w ramę jeszcze w strefie zmian i w związku z tym cały dystans 1/2 IM przejechał w nieprawidłowej pozycji, brzmi już jak anegdota. Jeżeli jednak to kierownica albo mostek obróci się w czasie jazdy, to konsekwencje mogą być całkiem nieanegdotyczne.
Mimo wszystko trudno nazwać klucz dynamometryczny niezbędnym każdemu rowerzyście. Zwykłe (ciężkie) komponenty wykonane z metalu (aluminium, stal) mają dużą wytrzymałość i trzeba się naprawdę postarać, żeby coś zniszczyć, przeciążając niewprawnym dokręcaniem (chociaż jest to możliwe). W ich przypadku wystarczy, że dokręcimy śruby mocno i będzie dobrze. Ale sytuacja zaczyna wyglądać inaczej w przypadku lekkich części kompozytowych, które przy braku wprawy łatwo uszkodzić. Inwestując duże pieniądze w drogi rower i komponenty, logiczne jest, że warto zadbać również o właściwe narzędzia do ich obsługi. A klucz dynamometryczny będzie przydat...