Dołącz do czytelników
Brak wyników

Test Hammera: Test błotników Simpla Hammer '2005

Artykuł | 29 czerwca 2019 |
124

 

Azjaci kopiują wszystko co popadnie. Zresztą mają ułatwione zadanie, bo większość firm rowerowych produkuje w tamtej części świata. Ale okazuje się, że „Polacy nie gęsi” i....

Simpla Hammer jako żywo przypominają znane i uznane błotniki SKS. Pod pewnymi względami nawet przerastają niemiecki produkt, ale pod innymi, niestety, mu nie dorównują.

Forma

Przedni błotnik mocuje się wsuwając go w szeroki uchwyt przykręcany do wnętrza rury sterowej. Przednia część jest nieco wyżej, tak aby nie kolidowała z podkową widelca. Tylna rozszerza się ku dołowi. Tylny błotnik ma przegubową konstrukcję ułatwiającą dokładne ustawienie. Jeden przegub widełek znajduje się przy uchwycie, drugi przy błotniku. Błotnik mocuje się do sztycy dzięki uchwytowi z taśmą i zaczepem. Długość taśmy jest regulowana, dzięki czemu nie ma problemu z dopasowaniem uchwytu do każdego rozmiaru wspornika. Oba błotniki wykonane są z tworzywa na tyle sztywnego, że utrzymują kształt, ale jednocześnie tak elastycznego, że w większości miejsc można je zgiąć w pół bez obawy o złamanie.

Test

Rozpocząłem go oczywiście od montażu błotników, który nie obył się bez pewnych problemów. Do uchwytu przedniego błotnika są dołączone trzy korki rozporowe o różnych średnicach. Wkłada się je od spodu w rurę sterową i w ten sposób mocuje uchwyt. Niestety żaden nie pasował do mojego leciwego amorka. Jeden był za gruby drugi, za chudy i dopiero trochę taśmy izolacyjnej załatwiło sprawę. Kolej na tylny błotnik. Zaczep i klapka regulująca długość taśmy są zabezpieczane przed otwarciem śrubkami wielkości zegarmistrzowskiej. Oczywiście tą od zaczepu od razu zgubiłem, znaczy schowałem (tylko nie wiem gdzie), bo chciałem, żeby błotnik można było szybko demontować. Szczęśliwy, że przebyłem już wszystkie rafy, chciałem zamontować błotnik i... wtedy odpruł się zaczep. Igła z nitką szybko załatwiły problem, ale trochę podkopało to moje zaufanie do „młotków”, szczególnie że test miał przebiegać na najbardziej wymagającym torze testowym w Polsce, czyli trasie tegorocznej TransCarpatii. Na szczęście było lepiej, niż początkowo myślałem. Przedni...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy