Ultralekkie koła – podsumowanie sezonu

Ekwipunek

Na początku sezonu rozpoczęliśmy długodystansowy test kół zbudowanych na bazie piast Novatec D411/D412, obręczy Nextie Ultralight 30 oraz szprych Sapim CX-Ray. Masa zestawu jest niebywale niska i wynosi 1238 g. Na rynku nie ma systemowych kół o takich parametrach. Nawet takie ekskluzywne modele jak Bontrager Kovee XXX (1290 g) czy Syncross Silverton SL (1290 g) ważą wyraźnie więcej i kosztują przynajmniej dwa razy tyle. O powodach doboru poszczególnych komponentów oraz ich parametrach pisaliśmy w wydaniu majowym (bB#5/2019), nie chcemy się więc powtarzać. Teraz skupimy się na przebiegu testu oraz jego rezultatach.

Wśród kolarzy amatorów istnieje przekonanie, że koła węglowe są delikatne i nietrwałe, a jak ktoś waży ponad 80 kg, to już na pierwszym kamienistym zjeździe się połamią. Dlatego często wybierane są aluminiowe modele o wyraźnie gorszych parametrach. Podejmując się takiego testu, również sami chcieliśmy się przekonać, czy aż tak radykalny zestaw nadaje się do ścigania i ostrego orania na trudnych górskich trasach. 

Przebieg

Koła i rower, do którego były zamontowane, w tym sezonie przejechały około 800 km treningowych, ale wyłącznie w trudnym terenie. Maszyna służyła zarówno do konkretnych jazd po technicznych ścieżkach, jak i soczystych podjazdach. Nie nabijałem na nich pustych kilometrów po szutrach czy asfalcie....

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy