Dołącz do czytelników
Brak wyników

WTB Vigilante TCS Light/High Grip TriTec SG2 27,5×2,5”, Judge TCS Tough/High Grip TriTec E25 27,5×2,4”

Artykuł | 12 kwietnia 2022 | NR 58
0 108

Cena: Vigilante – 319 zł
Judge – ok. 289 zł
Masa: Vigilante – 1108 g
Judge – 1105 g
WTB, www.wtb.com

Testowany zestaw uwzględnia różne parametry dla opony kierunkowej i napędowej. Na obręczy WTB Asym i35 pomiar wykazał, że zgodnie ze sztuką przednia Vigilante ma 63 mm, a Judge 60,6 mm szerokości. Obie opony są oczywiście przystosowane do jazdy bez dętek, co nazywa się TCS i wykorzystuje aramidową linkę w stopce. Tylny Judge testowany był w wersji z karkasem Tough, a Vigilante w wersji Light SG2. Obie wykonano z tkaniny o gramaturze 60TPI (włókien na cal). Opony WTB są dostępne z oplotami 30, 60 lub 120 TPI. Niższa wartość TPI zapewnia większą odporność kosztem wyższej masy, natomiast materiał o większej ilości włókien na cal zwiększa elastyczność opony i zmniejsza ciężar. Wersja Light produkowana jest z pojedynczą osnową dla lepszej podatności i minimalizacji ciężaru. Karkas Tough jest dwuwarstwowy, co ma zapewnić większą trwałość i wsparcie. Ale testowane Vigi zabezpieczono jeszcze warstwą przeciwprzebiciową SG2 rozpostartą od stopki do stopki, a więc solidniej niż w systemach przeciwprzebiciowych innych marek, gdzie najczęściej zabezpieczane są tylko ścianki boczne. WTB podaje, że odporność na przebicia opony z SG2 jest większa w porównaniu do takiej samej opony bez tej technologii o 33% na bokach i 17% na czole opony przy jednoczesnym przyroście ciężaru o 5–10%. Brzmi jak dobry deal. Bieżnik konstrukcji TriTec wyróżnia się gumą o trzech twardościach. Najtwardsza mieszanka stanowi podkład bieżnika i tworzy rdzeń klocków. Średnią powleczono klocki na czole opony, a klocki boczne wykonane są z najbardziej miękkiej gumy. Nasze pomiary wykazały w Vigilante 45 ShA dla klocków na środku i 42 ShA bocznych (im niższa wartość tym bardziej miękka guma), a w Judge odpowiednio 45 i 43 ShA.
 

POLECAMY


Opony Vigilante znam od lat i uważam, że stary model był niedoceniony względem popularnych Maxxisów DHF. Jednak wersja 2,3” przespała pojawienie się szerszych obręczy, przez co również ja nie czułem pełnej kontroli na moich szerokich Asymach. Nowa wersja prócz zmiany bieżnika zachowuje się odpowiednio nawet na liczącej 35 mm obręczy. Mimo mojego sentymentu do poprzedniego Vigilante, nowy w porównaniu ze starym pozwala zrozumieć znaczenie słowa „przepaść”. Jest doprawdy rewelacyjny. Wysokie centralne klocki nawiązują do rozwiązań stosowanych w „błotnych” oponach i dają świetne czucie. W połączeniu z wyraźnie gęściej i kaskadowo umieszczonymi bocznymi klockami, które są na dodatek szerzej rozstawione, eliminują niepewność w trakcie składania się w zakręty. Podczas hamowania poślizg pojawia się później, co przy jeździe na wprost pozwala mocniej używać hamulca. Taki wzór bieżnika sprzyja jeździe w miękkich warunkach, ale upośledza prowadzenie na skałach. Bieżnik Judge jest łudząco podobny do Miniona DHRII. To dobrze, bo jest to jedna z najbardziej wszechstronnych opon na tył na rynku, a WTB przedstawiło ciekawą alternatywę. Opisując j...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy