Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ekwipunek

24 sierpnia 2022

NR 62 (Sierpień 2022)

Bontrager Adventure / Adventure Boss

0 100

Adventure to zmodyfikowana i poszerzona linia toreb bikepackingowych, której pojawienie się w ofercie towarzyszyło premierze nowego Treka Checkpoint. W jej skład wchodzą torby na kierownicę, w ramę, podsiodłowe, a uzupełnieniem jest torebka na górną rurę. Torby wyróżniają się jakością wykonania, przemyślaną konstrukcją i zastosowanymi materiałami, a także - co najważniejsze - sensownym cenami.

Sakwa o pojemności 9 litrów i kształcie walca wykonana jest z wodoodpornego, powleczonego czymś w rodzaju gumy płótna. Na froncie worka wlaminowana jest dodatkowa warstwa materiału, na której znajdziemy gumosznurek, zaciągany ściągaczem na łatwo dostępne rzeczy, takie jak kurtka, żelki lub pakunek z hamakiem. Pewną innowacją jest górna kieszeń kryjąca się za wodoodpornym zamkiem, która może służyć jako schowek na bukłak z wodą. Bontrager informuje o kompatybilności z bukłakiem Osprey Hydraulics LT Hydration Pack Lumbar o pojemności 1,5 litra. Dbałość o detale przejawia się w obecności przelotki na wężyk i mocowanie ustnika. Gdy nie zdecydujesz się na instalacje systemu nawadniającego – kieszeń można wykorzystać na schowanie portfela, telefonu lub przekąsek. Pakowanie worka jest możliwe tylko od lewej strony i pozwala na łatwe skompresowanie dużych objętościowo rzeczy, przez co świetnie nadaje się to transportu śpiwora/biwibaga lub puchowej kurtki. Torba z zapasem mieści się między dolnymi chwytami gravelowej kierownicy o szerokości 490 mm. System retencyjny jest dosyć prosty, przez co montaż zajmuje dosłownie chwilę i nie wymaga studiowania instrukcji, której notabene producent nie dołącza.
Dwa paski regulowane klamrami utrzymują torbę pod kierownicą (!), trzeci pasek w zależności od wybrania przelotki stabilizuje sakwę o mostek lub główkę ramy. Mimo prostoty wspomnianego zachowania, na pochwałę zasługuje fakt, że torba na wybojach nie tłucze się ani nie wykazuje tendencji do kołysania. Wysokość torby to około 25 cm, a ponieważ torba wisi pod, a nie przed kierownicą, należy dysponować odpowiednią ilością miejsca, aby sakwa nie ocierała się o przednie koło. W rowerze testowym Focus Atlas (wysokość główki 164 mm) w rozmiarze 56 taki problem nie występował. Opisywany system nośny sprawdza się poprawnie, co jakiś czas klamerki w paskach mocowanych do kierownicy mają tendencję do luzowania, lecz nie na tyle często, aby było to irytujące. Dzięki zastosowaniu zgrzewów w łączeniu materiałów uzyskano wodoodporność na zadowalającym poziomie, potwierdzoną testem praktycznym – napełnieniem sakwy wodą z rzeki. Co ciekawe, Bontrager nie gwarantuje pełnej wododoporności. Łącznie torba posiada cztery dodatkowe przelotki, które możemy wykorzystać do przytroczenia dodatkowego ekwipunku.

TORBA NA KIEROWNICĘ

Sakwa o pojemności 9 litrów i kształcie walca wykonana jest z wodoodpornego, powleczonego czymś w rodzaju gumy płótna. Na froncie worka wlaminowana jest dodatkowa warstwa materiału, na której znajdziemy gumosznurek, zaciągany ściągaczem na łatwo dostępne rzeczy, takie jak kurtka, żelki lub pakunek z hamakiem. Pewną innowacją jest górna kieszeń kryjąca się za wodoodpornym zamkiem, która może służyć jako schowek na bukłak z wodą. Bontrager informuje o kompatybilności z bukłakiem Osprey Hydraulics LT Hydration Pack Lumbar o pojemności 1,5 litra. Dbałość o detale przejawia się w obecności przelotki na wężyk i mocowanie ustnika. Gdy nie zdecydujesz się na instalacje systemu nawadniającego – kieszeń można wykorzystać na schowanie portfela, telefonu lub przekąsek. Pakowanie worka jest możliwe tylko od lewej strony i pozwala na łatwe skompresowanie dużych objętościowo rzeczy, przez co świetnie nadaje się to transportu śpiwora/biwibaga lub puchowej kurtki. Torba z zapasem mieści się między dolnymi chwytami gravelowej kierownicy o szerokości 490 mm. System retencyjny jest dosyć prosty, przez co montaż zajmuje dosłownie chwilę i nie wymaga studiowania instrukcji, której notabene producent nie dołącza.
Dwa paski regulowane klamrami utrzymują torbę pod kierownicą (!), trzeci pasek w zależności od wybrania przelotki stabilizuje sakwę o mostek lub główkę ramy. Mimo prostoty wspomnianego zachowania, na pochwałę zasługuje fakt, że torba na wybojach nie tłucze się ani nie wykazuje tendencji do kołysania. Wysokość torby to około 25 cm, a ponieważ torba wisi pod, a nie przed kierownicą, należy dysponować odpowiednią ilością miejsca, aby sakwa nie ocierała się o przednie koło. W rowerze testowym Focus Atlas (wysokość główki 164 mm) w rozmiarze 56 taki problem nie występował. Opisywany system nośny sprawdza się poprawnie, co jakiś czas klamerki w paskach mocowanych do kierownicy mają tendencję do luzowania, lecz nie na tyle często, aby było to irytujące. Dzięki zastosowaniu zgrzewów w łączeniu materiałów uzyskano wodoodporność na zadowalającym poziomie, potwierdzoną testem praktycznym – napełnieniem sakwy wodą z rzeki. Co ciekawe, Bontrager nie gwarantuje pełnej wododoporności. Łącznie torba posiada cztery dodatkowe przelotki, które możemy wykorzystać do przytroczenia dodatkowego ekwipunku.
 

Cena: 499 zł
Masa: 325 g
Pojemność: 9 l
Wymiary: 52×24 cm

+ kombatybilność z bukłakiem
+ prosty i skuteczny system nośny
+ solidne materiały chronią przed wodą


TORBA NA RAMĘ

Testowana sakwa mocowana do ramy za pomocą gumowych pasków występuje aż w 6 ro...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy