Dołącz do czytelników
Brak wyników

Bontrager R3 Hard-Case Lite TLR

Artykuł | 10 sierpnia 2020 | NR 42
0 329

Cena: 259 zł
Masa: 325 g
Trek Bikes, www.trekbikes.com
 

POLECAMY


Niemal w ostatniej chwili zdecydowałem się pojechać Pomorską 500. Na hardtailu 29 cali z szybkimi oponami. Miało być mniej więcej po 30–40% asfaltu i szutru, reszta to teren trochę piaszczysty, czasem błotnisty. W redakcji były do testu szosowe Bontragery R3 szerokości 32 mm w wersji bezdętkowej – może by sprawdzić je w takich warunkach? Z delikatnym bieżnikiem, opatentowaną mieszanką TR-Speed i ulepszoną ochroną przed przebiciem Hard-Case Lite. Na twardym powinny być szybkie, a w terenie jakoś może przeżyję… 
Nigdy nie miałem na swoim hardtailu takich opon. 325 gramów to około połowy wagi gum, których zwykle używam, kompletny brak bieżnika w środkowej części zwykle oznacza dla mnie zupełne zużycie. Założyłem R3 bez problemu, uszczelniły się na sucho znakomicie. Nabiłem 4 bary i wyjechałem na asfalt. Rower sunął bezszelestnie, tak niskie opory toczenia były dla mojego roweru MTB czymś zupełnie nowym. Uderzyłem na dobrze znane mi szutry w Lesie Zabierzowskim – tutaj też rewelacja. Ale co w terenie? Wjechałem na leśne single. Było sucho i opony dawały radę, chociaż przyczepność podczas hamowania nie była taka, do jakiej jestem przyzwyczajony. Ale zazwyczaj na tym rowerze jeżdżę na oponach 2,3 z ciśnieniem poniżej 2 barów. O dziwo, na bardzo stromych podjazdach nie brakowało mi przyczepności. Skał, kamieni i korzeni, na których mogłyby nie dać rady, nie powinno być na trasie… Decyzja zapadła – jadę na nich Pomorską 500. Zalałem je mlekiem i po jeszcze jednym kontrolnym wypadzie w Puszczę Dulowską byłem gotowy.
Na starcie okazało się, że moje opony 32 mm są chyba najcieńsze w stawce. Z jednej strony napawało to optymizmem – na twardym będą sunąć lepiej niż inne, ale z drugiej obawiałem się odcinków w terenie, zwłaszcza że ostatnie kilka dni lało i było bardzo mokro. Niskie opory toczenia to ogromna zaleta – tutaj dużo zyskiwałem, natomiast po wjechaniu w mokry teren było inaczej. Błotniste ścieżki, trawiaste mokre odcinki były niezwykłym poligonem do ćwiczenia techniki jazdy w terenie, zwłaszcza na bardziej stromych fragmentach, a takich nie brakowało. Takie mokre podłoże zdecydowanie nie jest wy...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy