Dołącz do czytelników
Brak wyników

Testy , Rowery

29 czerwca 2019

Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race

0 173

Lux jest fantastycznie efektywny na podjazdach. Zawieszenie zaprojektowane do napędu 1x z damperem RockShox Deluxe RLR bardzo dobrze radzi sobie nawet bez blokady. Jej uruchomienie przyspiesza zdobywanie wysokości głównie dzięki efektowi psychologicznemu – czucie podłoża i każdego leżącego na nim kamyczka daje wrażenie, że rower stał się jeszcze szybszy.

Manetka obsługująca naraz 2 linki – prowadzącą do widelca i do dampera, działa dość ciężko nawet w nowym egzemplarzu. To cecha, która łączy rowery wszystkich marek z dźwigniami Rock Shox OneLoc, ale warto z nią żyć. W wirażach Lux jest zwinny i wydaje się mniejszy, niż wskazuje metryczka. Na zjazdach progresywną naturę zawieszenia osiągnięto nie przez dodawanie tokenów do dampera, tylko przez przemyślaną geometrię wahacza. Jedzie jakby miał 10-20 mm więcej skoku i nawet z komfortowym SAGiem dobicie może się zdarzyć tylko w razie dużego błędu w technice jazdy.

 

Kiedy nachylenie rośnie powyżej 15% trzeba mocno dociskać kierownicę, bo przednie koło ma tendencję do odrywania się od ziemi. W trudnym terenie Lux wymaga skupienia, choć opuszczana sztyca bardzo pomaga w manewrowaniu rowerem na zjazdach. Szczególnie dobrze wchodzi w dłuższe łuki. SID World Cup jest bodaj najbardziej utytułowanym amortyzatorem w historii – nie jest to najbardziej czuły widelec, ale oferuje najlepszy kompromis pomiędzy trakcją,...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy