Dołącz do czytelników
Brak wyników

CST Tirent 700x40C

Artykuł | 10 września 2019 | NR 34
113

Cena: 124 zł; Masa: 490 g (700x40C)
CST Poland, www.cstpoland.pl

Nie znajdziecie testów ani opisów tych opon w znanych mediach rowerowych. Skuterzyści na Malajach coś o nich piszą, ale nie jestem pewien, czy oryginalne teksty dotyczą opon do gravelówek. Właśnie, zanim zaczniemy test, drobna obserwacja socjologiczna: biorąc pod uwagę niezbędną w gravelingu „stylowość”, coś tak „przezroczystego” dla hipstera jak opona CST może całkowicie wymknąć się wskazaniom radaru – tym gorzej dla hipstera. Co tu kryć: opona jak opona, drobny bieżnik, czarne boki, duża nazwa z logotypem bez konotacji z wielką przygodą. Ale nie wolno zapomnieć, że Cheng Shin Rubber, właściciel CST (Cheng Shin Tire) i Maxxis, produkuje w swoich zakładach najprawdopodobniej większość ogumienia sygnowanego wyżej notowanymi społecznie znakami towarowymi.
 

 


Na czole bieżnika drobne kostki ustawione są ciasno – to zapowiedź lekkości toczenia. Im bardziej na zewnątrz, tym odstępy się zwiększają. Na samej krawędzi wysokość klocków nieco wzrasta, a ich ustawienie zaczyna odbiegać od osi opony, co wróży z kolei trzymanie w przechyle. Ścianka boczna jest dość cienka (60 TPI), ale ciężar samej opony nie oddaje ani tego, ani aramidowej stopki. Należy jednak zaznaczyć, że opona wyposażona jest w dodatkową warstwę ochronną EPS pod bieżnikiem, a jej masa mieści się w średniej najbardziej uznanych modeli o szerokości 40 mm. W naszej ocenie 40 mm to ostateczna szerokość, przy której jazda po bitumenie nie jest katorgą. CST toczy się na asfalcie nieźle, choć przy stosowanym przez nas ciśnieniu 2 barów im szybsza jaz...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy