Dołącz do czytelników
Brak wyników

DT Swiss XRC 1200 Spline 30

Artykuł | 29 kwietnia 2020 | NR 39
94

Cena: 3870,99 zł/5288 zł (przednie/tylne)
Masa: 690 g/810 g (przednie/tylne)
www.dt4you.pl

 

Sprytny zabieg – polegający na ugruntowaniu przekonania, że nazwa odzwierciedla masę – zdecydowanie poprawia samopoczucie użytkownika na podjazdach. W rzeczywistości i na naszej wadze koła 
DT XRC 1200 ważą astronomicznie mało – 1500 g, i to wraz z taśmą tubeless. Koła zbudowane są na węglowych obręczach 29” o szerokości wewnętrznej 30 mm. Pozbawiono je haczyków do montażu opony. Z piastami o nazwie 180 na ceramicznych łożyskach SINC spięte są 28 szprychami Aerolite z przodu oraz Aero Comp z tyłu i skręcone nyplami Squorx. Koła są bocznie bardzo sztywne, bo jak wykazują badania naszego laboratorium, są w ścisłej czołówce odpowiednich kół enduro. Enduro? Właśnie tak się teraz robi koła do dyscyplin grawitacyjnych: na ceramicznych łożyskach i węglowych obręczach.
Koła testowaliśmy główniew Massa Maritima podczas imprezy BCA na bardzo zróżnicowanych trasach, które w Polsce oznaczone byłyby czarną wstążką. Tamtejsze trasy nie są przesadnie strome i mało na nich sztucznych przeszkód do skakania. Jest jednak całkiem sporo wapiennej skały – pokruszonej i w dużych blokach. Czasami się uda trafić w wyrwę, a czasem nie. O tym może świadczyć jedna rozpruta w czasie testów opona. Nie tylko ten test wykazał, że włókno węglowe nieładnie się rysuje, ale pomijając kwestie estetyczne, ja wyczerpałem w ten sposób kwestie odporności XRC 1200. Zatem jak jeżdżą takie koła? Sztywność boczna pozwala na bardzo wysoką precyzję sterowania. Podoba mi się zwłaszcza jakość wsparcia przy wolnych pasażach po dużych głazach, gdy pociągnięciem kierownicy opony XCR dosłownie rozpychają kamienie. Na szczęście nie wynajdują własnej drogi, tak jak wiele zwłaszcza niesystemowych kół. I ja to sobie cenię: skręcam kierownicę i koło podąża za moim ruchem. Trzymam i jedziemy tam, gdzie wycelowałem. Najbardziej spektakularne są dynamiczne wyjścia z szybkich zakrętów. Tylne koło nie odchyla się ani o jotę. Zanim wyjechałem w teren, wskazania sztywności bocznej budziły obawę, że DT 1200 będą nieprzyjemnie wibrować na małych nierównościach, ponieważ co sztywniejsze bocznie obręcze węglowe najczęściej są też bardzo sztywne w pionie. O dziwo, XCR nie są niemiłe i dobrze rozpraszają wibracje pionowe. Jedynie w wypadku wybitnych uderzeń, np. niedolotu, dźwięk, a i twarde poczucie uderzenia, zdradzają fakt, że to obręcz z węgla. Aluminiowe przyziemiają delikatniej. Choć cza...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy