Dołącz do czytelników
Brak wyników

Giant H2Pro

Artykuł | 12 lipca 2021 | NR 51
0 80

Cena: podsiodłowa – 349 lub 369 zł (10 l lub 17 l)
na kierownicę – 379 zł
na ramę – 249 lub 269 zł (3 lub 4 l)
Masa: podsiodłowa – 430 g (17 l)
na kierownicę – 563 g
na ramę – 141 g (4 l)
Giant Polska, www.giant-bicycles.com

H2Pro to nowa linia toreb bikepackingowychw ofercie Gianta obejmująca torbę podsiodłową w dwóch rozmiarach, torbę na ramę, również w dwóch pojemnościach oraz worek na kierownicę. Wszystkie wykonane są z opracowanego przez Gianta trójwarstwowego laminatu H2Tex, składającego się z wodoodpornej powłoki, nylonowej tkaniny oraz folii TPU. Trzy warstwy mają nie tylko za zadanie ochronić bagaż przed dostaniem się wody, ale sprawiają też, że torby są bardzo wytrzymałe.
 

POLECAMY


Sakwa na kierownicę jest całkiem prostą konstrukcją składającą się z uprzęży, w której mocowany jest wodoodporny, nylonowy worek z bagażem. Uprząż montujemy do kierownicy za pomocą trzech pasków, do kierownicy i rury sterowej bez użycia żadnych narzędzi. Mocowanie jest na tyle stabilne, że torba nawet przy dużym obciążeniu nie podskakuje na wertepach, a dołączone piankowe podkładki dystansowe pozwalają odsunąć stelaż od kierownicy tak, aby zapewnić swobodny przebieg linkom, a także umożliwić trzymanie kierownicy przy mostku. Worek ma rolowane zamknięcia z obu stron, co znacząco ułatwia wynajdowanie potrzebnych rzeczy bez konieczności wyciągania wszystkiego ze środka. Ma pojemności 4,5 l więc bez problemu pomieści np. śpiwór wraz z innymi rzeczami, do których dostępu będziemy potrzebować dopiero wieczorem. Ma też mały wentylek, umożliwiający upuszczenie zgromadzonego wewnątrz powietrza i skompresowanie gabarytów pakunku. Na górnym panelu uprzęży umocowane są dwa paski, umożliwiające przytroczenie dodatkowego bagażu wzdłuż torby. Niestety, są dość krótkie, więc średnica ładunku nie może być większa niż 6–7 cm; nie ma problemu z przytroczeniem zwiniętej kurtki lub stelaża do namiotu, ale już zwykłej 1,5-litrowej butelki nie złapią. Szkoda. W obudowie zabrakło mi też miejsce na małą kieszonkę, w której można by trzymać telefon lub baton, ale Giant zadbał o chwyt umożliwiający zamocowania lampki, za co należy się pochwała. Torba pod ramę ma pięć punktów mocowania, zapewniających jej bardzo stabilne ułożenie w ramie. Długość pasków na rzepy łatwo dopasować do różnej średnicy rur. Paski obejmujące rury dolną i podsiodłową mają po wewnętrznej stronie miękkie wykończenie, więc są bezpieczne dla lakieru. Jednak zabrakło go w trzech, na których torba wisi i od wewnątrz mają miękką, ale mimo wszystko trochę szorstką powierzchnię rzepa. Dlatego bezpieczniej jest zabezpieczyć lakier przed montażem sakwy, bo po dłuższej jeździe mogą pojawić się zarysowania lub zmatowienia. Torba ma szerokość 6 cm i całe jej wnętrze jest jedną przestrzenią ładunkową (o pojemności 3 lub 4 litrów, zależnie od wersji). Z prawej strony przez całą długość torby biegnie wodoszczelny zamek, więc wyszukiwanie rzeczy w czasie jazdy nie sprawia żadnych problemów. Tym bardziej że jasnoniebieskie wnętrze łatwo odbija światło i kontrastuje z drobiazgami, co upraszcza ich szybkie odnajdywanie. Wewnątrz umieszczona je...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy