Cena: 299 zł; Masa: 1038 g
Tora-Zajdel II, www.tora-zajdel.com.pl
Kojarzycie markę Hutchinson? Zapewne niewielu czytelników wymieni model Toro albo Taipan, bo francuski producent ogumienia wciąż jest postrzegany jako marka dosyć egzotyczna. Do testów otrzymaliśmy najnowszy produkt – oponę do enduro Griffus 2.4 w wersji Racing Lab. Czym jest Racing Lab? To produkt współtworzony i rozwijany ze sportowcami wspieranymi przez Francuzów, produkowany w całości w Chalette-sur-Loing, miejscowości leżącej 130 km od Paryża, i naszpikowany wszystkim, co Hutchinson ma do zaoferowania. W pracach rozwojowych nad oponą Griffus (francuskie słowo griffu oznacza „szponiaste”) udział brały m.in. Isabeau Courdurier (tegoroczna mistrzyni Enduro World Series) i Cécile Ravanel (wygrała EWS w 2017 i 2018 r.). Już samo pudełko, w które zapakowana jest opona, pozwala poczuć się wyjątkowo. Srebrne opalizujące litery i francuska flaga z napisem: „Handmade in France” nie pozwalają mieć wątpliwości, z jakim produktem mamy do czynienia. Montaż jest bardzo prosty – oponę można założyć bez użycia łyżek, zazębienie na obręczy nastąpiło przy ciśnieniu ok. 3,5 bara. Griffus jest też, jak na oferowany poziom ochrony, bardzo lekki – 1038 g przy rozmiarze 29 x 2,4. Testowanie na suchych jak pieprz trasach we włoskiej Ligurii tylko potwierdziło to, czego spodziewaliśmy się po bieżniku. Obniżone w stosunku do bocznych klocki centralne generują niskie opory toczenia i opona bardzo szybko się napędza. Osadzona na obręczy o wewnętrznej szerokości 25 mm, ma owalny profil, co znajduje odzwierciedlenie w przewidywalnej charakterystyce. Nie występują tu różnice w zakleszczeniu opony względem pochylenia. Hamowanie jest zaskakująco pewne i Gri...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!