Jaki dzwonek do szosy i gravela?

Ekwipunek
   Tematy poruszane w tym artykule  
  • Historia i ewolucja dzwonków rowerowych, począwszy od patentu Johna Richarda Dedicoata w 1877 roku.
  • Osobiste doświadczenia autorki z używania nietradycyjnych metod sygnalizacji obecności rowerzysty na ścieżce.
  • Opis testowanego dzwonka Canyon Ring Bar End Road Bell, w tym jego sposób montażu, wygląd i jakość dźwięku.
  • Cechy i szczegółowa charakterystyka dzwonków ProX Big Ring/Ring, w tym informacje o ich konstrukcji, masie i kompatybilności z różnymi rodzajami kierownic.
  • Porównanie i ocena dzwonków Canyon i ProX pod kątem użyteczności, ergonomii i funkcjonalności przez autorkę.
  • Kryteria wyboru odpowiedniego miejsca na montaż dzwonka na rowerze oraz wpływ wyboru tego miejsca na bezpieczeństwo i wygodę użytkowania.
  • Analiza problemów z montażem dzwonków w zależności od konstrukcji i wymagań sprzętowych.
  • Znaczenie i wpływ dźwięku dzwonka rowerowego na bezpieczeństwo na drodze i ścieżce rowerowej.
  • Zakończenie wynikami przeprowadzonego testu, wrażeniami osobistymi autorki oraz przemyśleniami na temat przyszłego użytkowania dzwonków.
  • Rekomendacje dotyczące wyboru dzwonka rowerowego z uwzględnieniem osobistych preferencji i potrzeb użytkowników.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, rower powinien być wyposażony w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku. Jeśli mnie pamięć nie myli, mój ostatni prywatny rower, który spełniał ten warunek, rozpadł się na początku lat 90. XX wieku i nazywał się Wigry 5.

Budowę dzwonka rowerowego opatentował w 1877 r. angielski wynalazca John Richard Dedicoat. Pierwotnie dzwonek rowerowy, podobnie jak dzwonek do wzywania służby, zbudowany był z metalowej czaszy, w którą uderzało się młoteczkiem umieszczonym na sprężynie lub innym mechanizmie. Mój zamontowany w Wigry 5 dzwonek tak właśnie działał.
Dzwonek wyleciał z mojej kierownicy w czasie, gdy zaczęłam liczyć gramy mojego wyścigowego roweru, co zbiegło się z faktem, że nowe rowery rzadko były w dzwonki wyposażane fabrycznie. Dzwonek należało sobie dokupić. Przez lata za „inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku” służył mi łatwy do wygenerowani...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy