Budowę dzwonka rowerowego opatentował w 1877 r. angielski wynalazca John Richard Dedicoat. Pierwotnie dzwonek rowerowy, podobnie jak dzwonek do wzywania służby, zbudowany był z metalowej czaszy, w którą uderzało się młoteczkiem umieszczonym na sprężynie lub innym mechanizmie. Mój zamontowany w Wigry 5 dzwonek tak właśnie działał.
Dzwonek wyleciał z mojej kierownicy w czasie, gdy zaczęłam liczyć gramy mojego wyścigowego roweru, co zbiegło się z faktem, że nowe rowery rzadko były w dzwonki wyposażane fabrycznie. Dzwonek należało sobie dokupić. Przez lata za „inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku” służył mi łatwy do wygenerowani...
Jaki dzwonek do szosy i gravela?
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, rower powinien być wyposażony w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku. Jeśli mnie pamięć nie myli, mój ostatni prywatny rower, który spełniał ten warunek, rozpadł się na początku lat 90. XX wieku i nazywał się Wigry 5.
Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto
Zaloguj się