Dołącz do czytelników
Brak wyników

Michelin Power Road 5

Artykuł | 19 listopada 2019 | NR 36
24

Sto trzydziesta rocznica powstania firmy była okazją do prezentacji nowości na kolejny sezon. Warto pamiętać, że Michelin jest pierwszym producentem rowerowych opon niewymagających klejenia do obręczy. W 1891 r. ich skuteczność potwierdził zwycięzca morderczego wyścigu Paris–Brest–Paris Charles Terront.

Na sezon 2020, oprócz nowej linii opon Power Road, uporządkowano poszczególne serie, pojawiły się opony bezdętkowe TLR, wprowadzono nowe mieszanki gum, a nawet przywrócono słynne zielone opony do cyklokrosu. Ale po kolei.
Dwuskładnikowy bieżnik X-Race o ściśle chronionej recepturze ma zapewniać najlepszy kompromis między żywotnością a przyczepnością. Rozpowszechniono aramid (znany też jako Kevlar), ponieważ stopki wykonane z tego włókna ułatwiają zakładanie i minimalizują pojawiające się z czasem w oponach z drutem rozciągnięcie. Michelin wyposaża też swoje opony we wskaźniki zużycia (TWI), a w oponach bezdętkowych stosuje szczelną powłokę AirProof.
Pierwsze gumy z nowej serii Power Road, wykorzystujące nowy bieżnik, toczyły się już cały ten sezon na kołach sponsorowanego przez Michelin profesjonalnego zespołu kontynentalnego Cofidis  teraz mogą je kupić śmiertelnicy (o tym później). Chodzi o Power Competition Tubular, czyli bawełniano-aramidowe szytki z lateksowymi dętkami, dostępne w rozmiarach 23, 25 i 28C. Do jazdy na czas Michelin zaleca klasyczne opony dętkowe Power TT (23 i 25C), które dzięki eliminacji warstwy ochronnej ważą 180–190 g i lekko się toczą ze względu zastosowanie trzech warstw oplotu o gęstości 180 TPI. Obie te odmiany to jednak nisza. Michelin spodziewa się, że 80% sprzedaży przypadnie na trzy pozostałe typy. Power Road to opona ogólnego zastosowania – wystarczająco wytrzymała na trening i wystarczająco szybka, by wygrywać wyścigi. Nowa wersja (23, 25 i 28C) oprócz bieżnika X-Race, TWI i aramidowych stopek wyróżnia się również wykonaną z kevlaru warstwą ochronną Protek+ na środku bieżnika. Power Road TLR to pierwsza szosowa opona bezdętkowa Michelin. Zamiast Protek+ od stopki do stopki zastosowano powłokę AirProof, która ma zabezpieczać przed powolnym spadkiem ciśnienia i mniejszymi przebiciami. Opony TLR mają cztery warstwy oplotu 120 TPI – trzy strukturalne i AirProof. Można by napisać, że to 480 TPI, ale Michelin uważa, że takie mnożenie to marketingowy trick, i nie ch...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy