W Polsce przygodowo używana gravelówka rzadko kiedy pokonuje więcej niż 40% dystansu poza asfaltem. Owszem, bywają na trasie takie asfalty, że lepiej jedzie się poboczem wydeptanym przez krowy, jednak trudno uznać, że na efektywność i przyjemność jazdy większy wpływ ma komfort niż efektywność wynikająca z małych oporów toczenia i lekkości ogumienia. Kompromis między tymi walorami zawiera się między 35–40 mm szerokości gumy. Oczywiście w azjatyckim bezkresie pewnie jest całkiem inaczej, przejazd przez pampę też pewnie wymaga innego ogumienia, ale na wakacje po Polsce proponuję opony podobne do testowanych w niniejszym artykule.
Postanowiłem w teście zademonstrować trzy rodzaje bieżników, które doskonale sprawdzają się w pokonywaniu mieszanych nawierzchni. Wbrew pozorom opona do gravela nie musi mieć agresywnego bieżnika. Przełożenia uniemożliwiają dotarcie do granic możliwości taki...
Opony wakacyjne
Chciałbym zająć stanowisko dotyczące optymalnej szerokości ogumienia w rowerach wielozadaniowych używanych w Polsce. Moje kilkuletnie doświadczenia dobitnie wskazują, że amerykańska droga i opony o szerokości 1,9–2” w jeździe po Kaszubach, Mazowszu, podgórzu i podnóżu Beskidów są przesadą i negatywnie odbijają się na efektywności.
Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto
Zaloguj się