Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sprzęt

15 lutego 2022

NR 56 (Styczeń 2022)

POC Devour

0 655

Cena: 1100 zł
Masa: 40 g
PM Sport, www.pmsport.pl

 

POLECAMY

Kiedy już otrząśniesz się z wrażenia, że są wielkie, zwróć uwagę na kilka innych szczegółów. Szyba jak z gogli wielkością przewyższa to, co zaproponowali inni producenci w swoich okularach, nawiązujących do retro klimatów z lat 80. XX wieku. Wykonana jest we współpracy z optycznym mocarzem znanym z jakości niezbędnej kapitanowi U-Boota. Od tamtych doświadczeń do dziś Zeiss robi najlepsze obiektywy i faktycznie test wykazał, że przejrzystość tworzywa i całkowity brak zauważalnych zniekształceń obrazu we wszystkich kierunkach pozwala dostrzec każdy niuans.

 

Dodatkowo szybę pokryto szeregiem warstw, mających przeciwstawiać się olśnieniu czyli luminancji – co ułatwia wychwycenie ostrości szczegółów, nawet patrząc pod słońce. Zastosowano też powłoki przeciwdziałające osadzaniu się wody, pary, soli, a więc potu, olejów, kurzu i brudu. Bogate portfolio, nie wspominając o pochłanianiu UVA i UVB do poziomu UV400. Wszystko sprawdziliśmy, jeżdżąc w przeróżnych warunkach, od upalnej końcówki lata, po początek śnieżnej zimy i używając obu zawartych w zestawie szyb: przeźroczystej oraz Brown/Silver Mirror Cat 2. Trail. W teście dodatkowo wykorzystaliśmy szybę spoza zestawu – Clarity Road Light Silver.


 

 

 


Szyby są wymienne, a system kotwiczenia dość prosty w obsłudze i nie ma obaw o to, że niezbędne do demontażu wygięcie spowoduje złamanie którejś z części, co często prześladuje okulary z wymienną optyką. Bardzo dobrze. Z ciemną szybą to niezauważalne, ale po wpięciu szyby przeźroczystej dotarło do nas, jak potężna jest także ramka. Jest mniejsza niż szyba, więc zwłaszcza w czasie jazdy szosowej i rozglądania się w grupie wyraźnie kadruje przestrzeń, co koniec końców nie przeszkadza w widzeniu peryferyjnym. Regulowana długość zauszników pozwala dopasować je nie tylko do anatomii użytkownika, ale także kopuły kasku.

 

Wielokrotnie zdarzało nam się, że długie zauszniki innych bryli interferowały ze skorupą, uniemożliwiając prawidłowe i wygodne używanie. I tu przeszliśmy do problemu, który zapobiegł wcześniejszej publikacji testu tych okularów, choć latem w bB#7/2021 pokazaliśmy je w prezentacji. POC tak sformułował narrację wokół Devour, jakby były stworzone do użytku wyłącznie z kaskiem Kortal czy Ventral… i tyle.

 

Dodatkowo na pierwszy rzut oka wydawało się, że tak wielgachne okulary nie zmieszczą się pod zwykłym kaskiem. Nie mając pasujących orzechów, odmówiliśmy testów, wietrząc kłopoty w kompatybilności. I faktycznie, z Kortalem działają kapitalnie, ale ośmieleni spróbowaliśmy innych kasków i wiemy, że pasują do praktycznie wszystkich kasków, jakimi dysponuje redakcja: i szosowych, i górskich, a nawet fullfejsów! Znakomicie.


Na szosie i podczas gravelingu testowaliśmy Clarity Road Light Silver i były wyśmienite w słońcu oraz skuteczne od świtu do zmierzchu bez względu na letnio-jesienne zachmurzenie. Zwłaszcza na otwartych przestrzeniach okazały się niezwykle wszechstronne, ale w lasach też niczego im nie zarzucaliśmy. Ograniczenie transmisji błękitu odcinało po...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy