Dołącz do czytelników
Brak wyników

ProX Zeta

Artykuł | 17 czerwca 2020 | NR 40
30

Cena: 69 zł (sztuka)
Masa: 31 g - solo, 36 g – z klipsem, 49 g – z uchwytem
Akumulator: 500 mAh

Czasy świecenia: 2 – tryb 100%, 4 h – tryb 50% i przygasający, 6 h - tryby migające
Aljot, www.aljot.pl
 

 

Specyficzny kształt klosza sprawia, że ustawione w ośmiu rzędach 34 ultra jasne diody COB świecą w zakresie pełnej półsfery i rowerzysta jest bardzo dobrze widoczny, również dla nadjeżdżających z boku. Do dyspozycji użytkownika są dwa tryby światła ciągłego, jeden przygasający oraz trzy migające o różnej częstotliwości, tak więc swoją obecność na drodze można sygnalizować na różne sposoby. Zeta oferowana jest w wersji białej na przód oraz czerwonej na tył. Moc świecenia lampki przedniej to 100 lm, dzięki czemu po zmroku jest doskonale widoczna z dużej odległości. W razie potrzeby pozwala również doświetlać drogę, chociaż należy traktować to jako rozwiązanie awaryjne. W najmocniejszym trybie ciągłym tworzy coś na kształt poświaty sięgającej kilkanaście metrów przed koło, co pozwala na bezpieczną jazdę, ale oczywiście z ograniczoną prędkością. Tylna lampka ma moc o połowę mniejszą. Do jazdy po zmroku czy nawet w wieczornej szarówce to w zupełności aby była bardzo dobrze widoczna z dużej odległości. Jednak nasz test wykazał, że przy jeździe dziennej jej moc nie w każdych warunkach jest wystarczająca. Przy pochmurnej pogodzie daje wystarczający kontrast, ale już w pełnym słońcu, wraz ze wzrostem odległości, jej światło szybko przestaje dominować na tle i jest widoczne co najwyżej z 50–100 m. A wystarczyłoby, żeby miała taką samą moc, co przednia i byłoby dobrze. Duża zaletą lampek są uchwyty. P...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy