Rotor 1/13

Aktualności 2019

Kulminacją wieloletnich prac nad rozwojem napędów szosowych była sterowana hydraulicznie grupa komponentów Rotor Uno. Testowaliśmy ją w bB#11-12/2017. Był to klasyczny napęd 2x11 z kontrowersyjnymi klamkomanetkami i rewelacyjnymi hamulcami pochodzącymi z zakładów Magury. W trakcie testu największe wrażenie zrobiło na nas doskonałe współdziałanie zębatek z kasetą i łańcuchem oraz lekkość. 

Ale okazało się, że to nie jest ostatnie słowo Rotora, a jedynie kolejny etap rozwoju. 1/13 to śmiała próba wyprzedzenia uznanych graczy na rynku napędów nie tylko niespotykaną ilością dostępnych przełożeń. 1/13 opiera się na koncepcji tej samej przerzutki przeznaczonej i do napędów MTB i szosowych. Kolejnym zaskakującym i unikalnym rozwiązaniem jest przełącznik pozwalający uczynić z niej „zmieniarkę” do kaset dwunasto lub trzynastorzędowych. Ponieważ indeksacja zlokalizowana jest w przerzutce pozostaje niezależna od manetki. Dlatego w obu kombinacjach pasują te same szosowe i specjalna wersja cynglowa do MTB. Rotor przygotował też cztery kasety trzynastorzędowe i cztery „dwunastki”. Mniejsze rozstawy opracowano z myślą o wyścigach szosowych, „...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy