Dołącz do czytelników
Brak wyników

S-Ride M400

Artykuł | 12 kwietnia 2022 | NR 58
0 146

Tora-Zajdel II, www.tora-zajdel.com.pl

Przerzutka jest stabilna i hamulec 10-centymetrowej długości wózka nie jest wyposażeniem, nad którego brakiem należy załamywać ręce, nawet ostro łomocząc dość trudne sekcje. Obie sprężyny mocno trzymają w ryzach całą przerzutkę. Bardzo wygodne i czytelne jest umieszczenie regulatorów wychyłu pantografu, nawet laik połapie się, co i o ile trzeba wkręcić. Również śrubka B do regulacji kąta opasania jest wygodnie umieszczona. Śrubki regulacyjne mają, co prawda, główki na śrubokręt krzyżak, ale są one przyzwoitej jakości i nawet nie do końca dopasowane narzędzie nie uczyni im krzywdy. Świetnie. Uwaga na marginesie, łatwość regulacji indeksowania biegów w przerzutkach 10 sp jest w porównaniu do dwunastek wręcz nieprawdopodobna.
 

POLECAMY


Do mikroregulacji indeksacji jest tylko pokrętło przy manetce. Cyngle działają jednokierunkowo, a tempo multiplikacji, tak jak w SRAM-ie, zależy od szybkości cofnięcia palca z cieńszego cyngla. Redukcje nie wchodzą przesadnie żywiołowo, ale opóźnienie jest adekwatne do ceny i klasy. Wysoko oceniamy ergonomię, a więc wyświetlacz przełożenia, a zwłaszcza usytuowanie obu cyngli względem kierownicy oraz ich długość, wielkość i kształt. Pod tym względem S-Ride nie ma czego się wstydzić nawet względem Deore SI M 4100. Cyngle chodzą z porównywalnym, może minimalnie większym oporem. Ważne, że po naciśnięciu dużego „guzika” S-Ride M400 nie trzeba nic poprawiać. Redukcja pojawia się na życzenie, nie jest ani zbyt hałaśliwa, ani rozlazła. Trzeba jednak przyzwyczaić się do wstępnego skoku dźwigni. W porównaniu do Deorki znacznie większy jest luz roboczy dużego cyngla, pierwsza redukcja również wymaga nieco większego skoku dźwigni. Kolejne są w zasadzie takie same jak u referencyjnego modelu. Multiplikacje przychodzą. Tempo jest zadowalające, ale gorsze niż w topowych nowoczesnych grupach napędu.
 

 


Testowana kaseta 11–36 jest cała stalowa i składa się ze skręcanego torxami zespołu ośmiu trybów i dwóch dokładanych na bębenku. Tłoczenia są dość eleganckie, a najważniejsze, że wspomagają zmiany i w ciągu całego testu nie spotkaliśmy się z takim układem łańcucha i trybu, żeby coś jęczało lub szorowało podczas zmian. Testowana kaseta ma zakres przełożeń dobrze sprawdzający się w p...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy